Pod koniec lat 90. XX wieku powstały założenia konstrukcyjne samochodu, który w wielu krajach został doceniony dopiero po wybuchu kryzysu gospodarczego. Na kupionej przez Renault firmie spoczęło trudne zadanie. Dacia miała produkować trwały i względnie nowoczesny samochód za 5-6 tysięcy euro. Nie byłoby to możliwe bez technologicznego wsparcia Renault. Od Francuzów rumuńska firma otrzymała podzespoły sprawdzone wcześniej w drugiej generacji Clio - płytę podłogową, elementy zawieszenia oraz silniki.

Nadwozie

Dacia Logan to samochód segmentu… bliżej nieokreślonego. Ilość miejsca z przodu jest typowa dla aut klasy B. Logan ma jednak 4,2 metra długości - tyle, co popularne "kompakty". 2,63 metra rozstawu osi to wynik typowy dla aut z pogranicza segmentów C i D. Logan wyróżnia się także bagażnikiem o pojemności 510 litrów. Wersja kombi, czyli Logan MCV, jest jeszcze większa. Może pomieścić siedem dorosłych osób lub 2350 litrów bagażu! Lepsze wyniki są zarezerwowane dla samochodów dostawczych. To niejedyna zaleta samochodu. W wersji MCV rozstaw osi wynosi aż 2,9 metra, co sprawia, że Logan niewzruszenie mknie po drogach pełnych dziur i kolein. Gorzej, gdy kierowca poczuje w sobie żyłkę rajdowca. Obie wersje nadwoziowe Logana prowadzą się poprawnie, jednak spore przechyły karoserii oraz wyraźna podsterowność potrafią szybko ostudzić zapał prowadzącego. Podczas szybkiej jazdy dokucza także niewielka precyzja układu kierowniczego i mizerne wyciszenie kabiny.