Najlepszy wybór to 16-zaworowy silnik 1.2Choć na polskim rynku Fiat Palio oferowany był tylko z silnikami benzynowymi, w ogłoszeniach można natknąć się na egzemplarze z dieslem 1.9 – jednak niezwykle rzadko. Z wersji benzynowych polecamy silnik 1.2 16V o mocy 75 lub 80 KM, który jest wystarczająco dynamiczny, a jego spalanie można uznać za akceptowalne (ok. 7-8 l/100 km).
Mechanicy radzą tylko skrócić interwał wymiany paska rozrządu ze 120 tys. km do 60-80 tys. km i montować co drugą wymianę nową pompę wody. Nie polecamy 60--konnych jednostek 1.2 8V, które są zbyt słabe do napędu kombi. 70-konny motor 1.4 zapewnia nieco lepszą dynamikę, ale wymaga regulacji zaworów, profilaktycznych wymian termostatu i ogólnie uznawany jest za bardziej usterkowy.
Topowy silnik 1.6 16V ma kilka wad, przez co nie warto się nim szczególnie interesować. Poza tym, że potrafi sporo spalić (ok. 10-11 l/100 km w mieście), cierpi także na powtarzające się awarie przepustnicy – naprawa nie jest tania (ok. 1,5 tys. zł). W Palio często spotkać można zamontowane instalacje gazowe. To atut, radzimy jednak dokładnie sprawdzić stan silnika z LPG, bo po długiej współpracy z gazem może mieć usterki.Jakość wykończenia nie każdemu przypadnie do gustuCeny Fiatów Palio sprzed liftingu (2002 r.) zaczynają sięod 3-4 tys. zł. Auta z końca produkcji (2005 r.) kosztują ok. 16-17 tys. zł. Dzięki temu i taniej eksploatacji (np. wymiana sprzęgła poza ASO to wydatek ok. 500-600 zł).
Fiatom Palio można wybaczyć liczne niedociągnięcia jakościowe. Atut to długie interwały serwisowe – co 20 tys. km. W ASO za podstawowy przegląd zapłacimy ok. 600 zł, za rozszerzony (co drugi; w 1.2 wymiana świec zapłonowych) – ok. 800 zł.
Do wad Fiata Palio zaliczyć trzeba zawieszenie słabej jakości i kiepskie wykonanie wnętrza, natomiast do zalet, oprócz atrakcyjnej ceny i niskich kosztów eksploatacji, ogromny bagażnik. Niestety, producent oszczędzał, na czym się tylko dało. Wszystkie auta mają jedną poduszkę powietrzną, jednak takie elementy, jak ABS czy „elektryka” szyb, należą do rzadkości, nie wszędzie znajdziemy też dzieloną kanapę. Z jednej strony to dobrze, boim mniej elementów, tym mniej awarii, z drugiej – cierpi na tym komfort jazdy i poziom bezpieczeństwa.
Podsumowanie
Fiat Palio kombi to auto tanie i funkcjonalne, ale niepozbawione wad. Właściwości jezdne, komfort resorowania i trwałość zawieszenia nie zachwycają. Jeżeli jednak szukamy małego pojazdu z ogromnym bagażnikiem, to warto zainteresować się praktycznym Fiatem Palio. Koszty utrzymania wersji 1.2 16V nie powinny być duże, chociaż trzeba się liczyć z różnego rodzaju awariami. Na szczęście większość z nich można dość tanio usunąć, i to nawet korzystając z usług ASO.