Wśród masowo sprowadzanych 10-, 15-latków bardzo dużo jest właśnie aut klasy średniej. Trzeba przyznać, że z zakupem samochodu tej wielkości wiąże się wiele korzyści. Użytkownik najczęściej ma do dyspozycji duże wnętrze zapewniające dostateczny komfort czterem dorosłym osobom, wykończenie tapicerką dobrej jakości oraz przyzwoite wyposażenie, np. airbag kierowcy, wspomaganie czy też "elektrykę" szyb oraz lusterek. Wybierać może spośród szerokiej gamy silników benzynowych i Diesla, a także wielu wersji nadwoziowych. Większość amatorów aut używanych słusznie uważa, że kupno większego samochodu pociąga za sobą wyższe koszty eksploatacji. Droższe są części zamienne, podstawowe podzespoły eksploatacyjne (opony, akumulator, Klocki hamulcowe). Trzeba liczyć się również z większymi stałymi kosztami ponoszonymi np. na ubezpieczenie. Na pocieszenie pozostaje fakt, że wraz z wiekiem samochodu zaciera się różnica ponoszonych kosztów eksploatacyjnych pomiędzy autami sąsiednich klas. Jest to zauważalne, zwłaszcza gdy korzystamy z zamienników.Podobnie jak w przypadku "maluchów" oraz samochodów kompaktowych tak i w klasie średniej najchętniej sprowadzane są produkty niemieckie. Spośród nich warte zainteresowania są: Audi 80, Mercedes 190 oraz VW Passat. W przypadku całej trójki na egzemplarz w dobrym stanie technicznym trzeba przygotować ok. 18-19 tys. złotych. Zdecydowana kontrofensywa nadciąga ze strony pojazdów japońskich, które przekonują niższą ceną zakupu i wysoką trwałością. Najczęściej sprowadzanym "japończykiem" jest Nissan Primera. Samochód rzadko ulega poważnym awariom, a przy korzystaniu z zamienników także koszty eksploatacji utrzymują się na rozsądnym poziomie. Jeszcze tańsze są auta francuskie, ale w ich przypadku kondycja wielu podzespołów niestety pozostawia sporo do życzenia.W zestawieniu wzięły udział samochody, których ciągłość produkcji przypadała na lata 1993-94. Oprócz oferty ASO publikujemy także ceny części zamiennych u nieautoryzowanych sprzedawców. Ich wartość zależy od producenta, dlatego w większości przypadków podajemy zakres cenowy.
Najciekawsze propozycje
Ożywienie importu samochodów używanych odbiło się nie tylko na zwiększeniu oferty rynkowej, ale również obniżeniu cen na giełdach. Według statystyk do maja tego roku sprowadzono ponaddwukrotnie więcej pojazdów niż przez cały ubiegły rok.