Auto Świat Używane Prawie kompletna

Prawie kompletna

Toyota Corolla jest jednym z najchętniej kupowanych samochodów na świecie. Ogromną popularność model zdobył przede wszystkim dzięki niskiej awaryjności, a siódma generacja japońskiego kompaktu (z lat 1992-97) właśnie pod tym względem ustawiła poprzeczkę bardzo wysoko.

Prawie kompletna
Zobacz galerię (6)
Auto Świat
Prawie kompletna

Właściwie jedynym, ale często stawianym zarzutem był typowo japoński, stonowany design karoserii. Podczas tworzenia Corolli ósmej generacji szefowie Toyoty zdecydowali się na wprowadzenie śmiałych zmian w wyglądzie nadwozia. Na pewno karoserii nie można odmówić indywidualnego charakteru, ale czy jest ładna - rzecz gustu. Dość szybko przeprowadzony lifting świadczy raczej o tym, że pochlebnych opinii było zdecydowanie za mało. Za to zaletą modelu jest bogata gama nadwoziowa, która powinna zadowolić niemal każdą grupę użytkowników. Poszukującym funkcjonalnego auta rodzinnego warto polecić wersję sedan. Mały jak na limuzynęW porównaniu z pozostałymi odmianami bagażnik limuzyny dysponuje największą przestrzenią. Dodatkowo jego walory podnoszą niski próg załadunku oraz foremny kształt. Jednak na tle klasowych rywali, np. Nissana Almery (440 l), Opla Astry (500 l) czy Renault Mégane'a Classic (510 l), wielkość kufra pozostawia spory niedosyt. Jednak w przyrodzie nic nie ginie. Utracone litry w części bagażowej odzyskujemy we wnętrzu. Sporą przestrzeń wygospodarowano w przednim rzędzie siedzeń, również dorastające dzieci siedzące w tylnej części nie będą miały większych powodów do narzekań. Strona estetyczna wnętrza zależy od poziomu wyposażenia. W uboższych natrafimy na mało przyjemny plastik w odcieniach szarości. Natomiast w bogatszych wersjach jest znacznie przyjemniej. Stonowane beże i szarości wyglądają zdecydowanie bardziej atrakcyjnie. Droższe wersje oferowane na polskim rynku - Terra 3 i 4 - wzbogacano również o poduszkę pasażera, centralny zamek oraz elektrycznie sterowane szyby przednie. Systemu ABS nie montowano tylko w wariancie podstawowym.Uboga ofertaZainteresowani kupnem limuzyny mogą wybierać pomiędzy silnikami benzynowymi: oznaczonym przez producenta jako 1.4/86 (a w rzeczywistości o poj. 1332 ccm) oraz 1.6/110. Wersja mocniejsza, która występuje w niewielkich ilościach na rynku, odznacza się dobrą dynamiką (0-100 km/h w 10, 2 s) i spala niewiele więcej paliwa niż silnik 1.4 - 7,7-8,2 l benzyny na 100 km. Dobrze zestopniowana i lekko pracująca skrzynia biegów, a także poprawnie zestrojony układ jezdny umożliwiają odpowiednie wykorzystanie mocy i niezłych osiągów. Zakręty Corolla pokonuje pewnie, pomimo że towarzyszą temu nadmierne przechyły karoserii. Zawieszenie satysfakcjonuje też podczas jazdy po dziurawych polskich drogach.Samochód bardzo rzadko niedomaga, co nie znaczy, że jest całkowicie wolny od wad. Z reguły posłuszeństwa odmawiają drobiazgi. Do częstych i zarazem irytujących usterek należą odklejające się uszczelki wokół reflektorów oraz notorycznie przepalające się żarówki podświetlenia tablicy rozdzielczej, wnętrza i reflektorów. Zdarzają się również zblokowane zamki drzwi. Amortyzatory tracą skuteczność dopiero po przejechaniu 60-100 tys. km. Czasami sprężyny tylne wymagają wymiany i rdzewieją osłony kolektora wydechowego (nieprzyjemne brzęczenie z komory silnika). Poza tym użytkownicy zaglądają do ASO tylko przy okazji okresowych przeglądów eksploatacyjnych.

Powiązane tematy: