Analiza pierwszego półrocza 2016 r. porównuje marże producentów brutto, a więc bez odjęcia spłaty odsetek od kredytów i obowiązkowych podatków. Liderami okazali się dwaj producenci luksusowych aut sportowych. Jak się okazało, największy zysk z każdego wyprodukowanego samochodu ma Ferrari. Włoski producent jest w komfortowej sytuacji, bo może wybierać klientów i dyktować ceny bez ograniczeń. Jedno sprzedane Ferrari, to 56 000 euro zysku brutto. Nawet, gdy od tego odejmiemy podatek, to i tak spora kwota pozostanie na koncie producenta.
Marże i zysk producentów samochodów – ranking najlepszych w I półroczu 2016 r.
Producent | Marża (%) | Zysk (Euro) |
Ferrari | 18 | 56 000 |
Porsche | 16,7 | 15 641 |
Skoda | 9,6 | 1 589 |
BMW | 9,5 | 3 337 |
Audi | 8,8 | 3 337 |
Ford Motor Company | 8,7 | 1 652 |
Ford Europa | bd | 973 |
General Motors | 8,6 | 1 912 |
Opel | bd | 190 |
Mercedes-Benz | 7,9 | 3 192 |
Jaguar-Land Rover | bd | 4 068 |
Fiat Chrysler (FCA) | 5,9 | 1 330 |
Fiat | bd | 356 |
Maserati | bd | 4 000 |
Volvo | bd | 2 340 |
Toyota | 8,0 | bd |
Peugeot-Citroen | 6,8 | 844 |
Hyundai-Kia | 6,0 | bd |
Hyundai | bd | 773 |
Kia | bd | 725 |
Renault-Nissan | 4,7 | bd |
Nissan | bd | 2 088 |
Renault | bd | 715 |
VW Group | 5,4 | 801 |
Volkswagen | 1,7 | 395 |
SEAT | 2,1 | 337 |