Według wyliczeń wartość marki wzrosła w ciągu roku o 2% – tym samym Toyota umocniła swoją przewagę nad konkurencją. Ostatni rok to także wiele sukcesów japońskiego producenta. Toyota potwierdziła swoją pozycję największego producenta oraz lidera rynku hybryd. Firma wprowadza na światowe rynki nowe technologie, szczególnie w dziedzinie napędów oraz bezpieczeństwa.

Przykładem jest rozbudowany pakiet bezpieczeństwa czynnego Toyota Safety Sense, który trafił już do większości modeli w Europie. W tym samym czasie w Japonii zadebiutowały dwa pierwsze modele w historii motoryzacji, wyposażone w system ITS Connect, który zapobiega kolizjom dzięki automatycznej komunikacji między samochodami, oraz między pojazdami a infrastrukturą drogową.

Największym sukcesem jest wprowadzenie do produkcji seryjnej Toyot\y Mirai – pierwszego sedana napędzanego wodorowymi ogniwami paliwowymi, oferowanego już na 3 kontynentach (Japonia, USA, Europa). Na Starym Kontynencie samochód ten można już kupić m.in. w Niemczech, Wielkiej Brytanii, Danii i Belgi. Toyota konsekwentnie rozwija technologię hybrydową. W tym roku wyposażyli w niego RAV4. Jednocześnie na rynku zadebiutowała 4. już generacja Priusa. Auto zbudowano na nowej globalnej płycie podłogowej TNGA, a pod maską umieszczono nową generację napędu hybrydowego. Pojawiły się także zapowiedzi wejścia na rynek zupełnie nowego hybrydowego crossovera C-HR oraz drugiej generacji Priusa Plug-in Hybrid.

Ranking BrandZ™ Top 100 Most Valuable Global Brands firmy Millward Brown 2016 to jedyne badanie mierzące postrzeganie marki na podstawie wywiadów z około 3 milionami konsumentów w 50 krajach na temat 100 000 marek. Według raportów postrzeganie marki przez konsumentów ma kluczowe znaczenie w ocenie jej wartości. Zdaniem badaczy na budowanie marki składają się przede wszystkim: sposób funkcjonowania firmy, jakość dostarczanego produktu, przejrzystość pozycjonowania na rynku i silne przywództwo.

Toyota najcenniejszą marką motoryzacyjną w rankingu BrandZ