- Umieszczone jedna za drugą chłodnice są połączone na dole. Dochodzi do efektu skrzynki pocztowej: brud wpada, jednak nie wylatuje dołem. Efekt? Nagromadzone liście obniżają efektywność chłodnic.Drzwi kierowcy oraz słupek B ocierały się o siebie. Potwierdzają to ślady na lakierze tych elementów. Przyczyną jest za mała szczelina w tym miejscu, spowodowana złą regulacją. Drobnostka, ale w aucie klasy premium nie można tego tolerować. Pozostałe drzwi były ustawione prawidłowo.W dzienniku testu często pojawiały się skargi na słabość testowanego samochodu w trakcie ruszania z miejsca. Skutek: notoryczne obciążenie sprzęgła. Ślady widzimy po rozłożeniu auta na części – powierzchnie cierne są lekko przypalone. Co prawda, sprzęgło jest masywne, ale nic nie jest wieczne.Na pierwszy rzut oka wszystko jest w porządku. Pokrywa skrzynki z "elektryką", znajdującej się na ścianie grodziowej silnika i wnętrza, jest dobrze uszczelniona. Jednak wilgoć przenika z tyłu. Skutek? Skorodowane styki w przekaźnikach.Ślady korozji na wspornikach przedniego zawieszenia. Oczywiście, grubość materiału zapobiegnie problemom jeszcze przez długi czas. Nie należy się tym szczególnie przejmować. Jednak żaden właściciel BMW nie spodziewa si' takiego widoku w swoim samochodzie już po dwóch latach eksploatacji.Koło dojazdowe znajduje się pod podłogą bagażnika i jest narażone na czynniki zewnętrzne. To rozwiązanie znamy głównie z francuskich pojazdów. Rdza oraz brud pozostawiły swoje ślady na powierzchni stalowej felgi. Również sama opona (Continental 135/90 R 17) nie budzi zaufania.Oszczędności czy niedopatrzenie? Podczas badań końcowych podwozia wykryliśmy pewne braki. W mocowaniu osłony termicznej podłogi pojazdu brakowało dwóch śrub. Wszystkie pozostałe były dociągnięte prawidłowo, co wskazuje,że tych brakujących nie było już od momentu montażu.
Tak mówi BMW...... odnośnie spadającego paska napędu klimatyzacji.Ten słaby punkt został szybko rozpoznany. Dzięki zastosowaniu bardziej optymalnego paska napędzającego oraz zmienionego amortyzatora drgań źródło usterek jest już usunięte.... odnośnie powtarzających się nieszczelności w układzie spalinowym.Mogło do tego dojść w kilku odosobnionych egzemplarzach. Przyczyną był nieprawidłowy moment dokręcania w fazie produkcji u naszych dostawców. Usterka została bardzo szybko wyeliminowana.... odnośnie zużycia oraz wymiany uszczelek drzwi.Mogło dojść okazjonalnie do otarć uszczelek drzwi. Jeżeli przytrafi się coś takiego, dla bezpieczeństwa i zapewnienia zadowolenia klienta wymieniane są wszystkie uszczelki.... odnośnie wymiany prowadnic, a także silniczka podnoszenia szyb w drzwiach kierowcy.Ponownie zawiedli nasi dostawcy. Jednak obecnie problem został definitywnie rozwiązany. Zastopowano ulepszenia w ramach normalnej poprawy jakości jeszcze w trakcie początkowej fazy produkcji modelu.... odnośnie słabości podczas ruszania oraz niewystarczającego wytłumienia hałasu jednostki napędowej.W roku modelowym 2008 przeprowadzono modernizację samochodu. Dzięki różnym zabiegom optymalizacyjnym zwiększono moc silnika 2.0d (teraz ma 177 KM), a tym samym rozwiązano problem. Do seryjnego wyposażenia turbodiesli wprowadzono również filtr cząstek stałych w wersjach 2.0d (R4) oraz 3.0d (R6).... odnośnie skarg dotyczących "haczącej" i ciężko pracującej skrzyni biegów.Skrzynia biegów to kolejny punkt, który został poprawiony przy okazji modernizacji. Problem usunięto przez zastosowanie całkowicie nowej przekładni.... odnośnie niepozornego łuszczenia się powłoki lakierniczej na kierownicy.Na rynek wchodzą coraz to nowsze kremy do rąk oraz inne produkty pielęgnacyjne. Składniki tych środków mają negatywne oddziaływanie na różne powierzchnie. Usilnie pracujemy nad jak największą odpornością stosowanych emalii.PodsumowanieDystans 100 tys. km BMW X3 pokonało bez większych kłopotów. Nie przydarzyła się nam żadna awaria uniemożliwiająca dalszą jazdę. Dobry stan techniczny mechaniki potwierdziła też weryfikacja po rozebraniu auta na części. Program obowiązkowy zaliczony na piątkę! Niestety, w programie dowolnym − przez co rozumiemy jakość wykonania, komfort oraz ogólne zadowolenie z eksploatacji − BMW dało plamę. Było wiele rzeczy, które nas denerwowały:uciążliwa słabość podczas ruszania i zbyt twardo zestrojone zawieszenie. Do tego dochodzą problemy z klimatyzacją, łuszczącym się lakierem na kierownicy i innymi drobiazgami. Czy tak powinien prezentować się SUV klasy premium kosztujący blisko 200 tys. zł? Zdecydowanie nie! Choć wersja po modernizacji jest wolna od tych niedomagań, drobny niesmak pozostał.