Logo
UżywaneTrzy cylindry na mocnym dopingu! - Sprawdzamy silniki R3 z doładowaniem

Trzy cylindry na mocnym dopingu! - Sprawdzamy silniki R3 z doładowaniem

Połączenie małego silnika z doładowaniem daje niezłe efekty. A jak jest z trwałością? Sprawdzamy kilkuletnie silniki R3.

Nietuzinkowy maluch - test Peugeota 208 1.2 PureTech
Zobacz galerię (26)
Auto Świat / Adam Mikuła
Nietuzinkowy maluch - test Peugeota 208 1.2 PureTech

To prawie pewne: małe silniki z doładowaniem będą dominować w najbliższych latach. Zaczęło się od 4-cylindrowych jednostek, a od kilku lat widać wzmożony ruch wśród 3-cylindrówek. Wyposażone w „mocne” turbo (lub kompresor), przeważnie rozwijają od ok. 100 do niecałych 140 KM i... na tym na pewno się nie skończy. Są bardziej zaawansowane technicznie, wydajniejsze i efektywniejsze od wolnossących konstrukcji R3 (niedawno je prezentowaliśmy - Mały silnik - duży zysk? Nie zawsze!), trafiają już nie tylko do małych aut. Docelowo silniki te mają stanowić trzon napędu samochodów kompaktowych, a z czasem znajdą się także w pojazdach klasy średniej – przynajmniej takie są zapędy niektórych producentów.

Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat
Skrót artykułu

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium