To ostatnie miało gwarantować solidne wykonanie - w końcu samochody ze znakiem VW na masce cieszą się dobrą opinią w tym względzie. Jeżeli chodzi o walory użytkowe, Fabia jest bez wątpienia autem udanym. Wnętrze, w zestawieniu z rywalami z tego segmentu, wypada ocenić co najmniej dobrze. Cztery dorosłe osoby mogą podróżować w miarę wygodnie. Bagażnik ma pojemność 260 l - to przeciętna wartość w tej klasie - ale składając tylną kanapę, można go powiększyć do 1015 l.Deska rozdzielcza nie zachwyca urodą, ale jest przejrzysta i dobrze wyposażona (obrotomierz montowano już w najtańszych wersjach). Jakość tworzyw sztucznych i montażu trzeba uznać za zadowalającą, jednak po kilku latach eksploatacji auta podczas jazdy pojawiająsię niepożądane odgłosy. Silnik 1.4 16V zapewnia nie tylko dynamikęAtutem opisywanej wersji jest silnik 1.4 16V. Po pierwsze, zapewnia on autu przyzwoite osiągi pozwalające na sprawną jazdę na szosie przy raczej umiarkowanym zużyciu paliwa (średnio 6,8 l na 100 km w teście AŚ). Po drugie, auta z tym motorem oferowano na ogół (a do 2002 roku wyłącznie) w lepszych wersjach wyposażeniowych obejmujących m.in. wspomaganie kierownicy (bardzo przydatne), dzieloną tylną kanapę oraz elektrycznie sterowane szyby przednie i lusterka. Po trzecie, silnik ten wypada pod względem niezawodności znacznie lepiej od 8-zaworowego motoru 1.4czy montowanych później jednostek 1.2. Problemy sprawia jedynie przepustnica wymagająca czyszczenia co około 30 tys. km (zarzucają ją zanieczyszczenia z odmy). Paski rozrządu wytrzymują przebieg zakładany przez producenta (jeden napędza od wału wałek zaworów ssących, drugi przekazuje z niego napęd na wałek zaworów wylotowych), jednak wymiana kompletu (paski plus dwa napinacze) nie jest tania.Niestety, pod względem trwałości i niezawodności innych zespołów Fabia wypada o wiele gorzej. W zawieszeniu nietrwałe są silentblocki wahaczy przednich (wymiana średnio co 60 tys. km) oraz łączniki drążka stabilizatora. Same drążki w wersji montowanej w pierwszych latach produkcji samochodu (z plastikowymi tulejami) także były bardzo nietrwałe, ale wyposażone w nie auta coraz trudniej spotkać - w większości założono już znacznie trwalszy drążek o zmienionej konstrukcji.Z tyłu mamy belkę skrętną i wydawałoby się, że tam nic psuć się nie powinno. Niestety, jest inaczej - nie wytrzymują elementy górnego mocowania amortyzatorów (tzw. bałwanki). Same amortyzatory wytrzymują za to nawet i 200 tys. km.Dokuczają też awarie układu kierowniczego. Najczęstsze z nich to uszkodzenie pompy elektrohydraulicznego układu wspomagania oraz wycieki oleju z przekładni kierowniczej. Lepiej jest z układem hamulcowym, ale konieczność wymiany szczęk hamulców tylnych co 60--75 tys. km raczej nie stanowi tytułu do chwały. Inne, drobniejsze przypadłości to awarie włącznika świateł hamulcowych oraz elektrycznych podnośników szyb (urywają się mocowania szyby). Z króćców w komorze silnika i tylnej klapie lubi spadać wężyk doprowadzający płyn do spryskiwacza tylnej szyby. Bardzo często trzeba też wymieniać żarówkę lewego światła mijania. W sumie Fabia 1.4 16V, choć znacznie mniej kłopotliwa w eksploatacji niż modele ze słabszymi silnikami, wymaga od właściciela stałej troski i dość częstych wizyt w warsztatach. Na szczęście można ją polubić za niezłą dynamikę i dobre własności jezdne.Inne odmiany nadwozioweFabia z nadwoziem hatchback jest autem zgrabnym i zwinnym, ale bagażnik nie bardzo nadaje się do rodzinnych wyjazdów na urlop. Dużo bardziej rodzinny charakter mają więc dwie inne wersje nadwoziowe samochodu: Combi i Sedan. W kombi pojemność przestrzeni bagażowej wynosi 425 l z możliwością powiększenia do 1225 l. Kufer sedana ma objętość 440 l, czyli jest największy, gdy autem podróżuje komplet pasażerów. Małe są jednak możliwości powiększania go - po złożeniu kanapy do dyspozycji mamy jedynie 790 l.
Z dobrej rodziny
Nietrudno zgadnąć, jakie były motywacje wielu nabywców Fabii. Decydowali się na auto małe, ale nowoczesne, funkcjonalne i pochodzące ze stajni Volkswagena.