Podczas zakończonego niedawno salonu w Hanowerze (auta użytkowe) Volkswagen pokazał studyjną wersję swojego pikapa. Dokładna nazwa całkowicie nowego modelu nie jest jeszcze znana. Może VW powróci do dawnego Taro (w rzeczywistości była to Toyota)? Auto zaprojektował słynny Walter de Silva, który - jak widać - w roli projektanta aut użytkowych radzi sobie całkiem dobrze.Choć prezentowany pojazd to tylko prototyp, jednak plany produkcyjne są już dokładnie sprecyzowane. Wytwarzaniem nowego modelu zajmie się argentyńska fabryka Volkswagena. W pierwszej kolejności z pikapa cieszyć się będą mogli kierowcy w Ameryce Połud-niowej. Nieco później pojawi się również na rynku europejskim, w Australiii Afryce Północnej.Nie zdradzono zbyt wielu szczegółów konstrukcyjnych. Wiadomo, że długość zewnętrzna auta to 5,18 m, zaś szerokość - 1,9 m. Dzięki dość dużej szerokości skrzynia ładunkowa ma pomieścić europaletę nie tylko wzdłuż, ale teżw poprzek. Pod maską turbodiesel z wtryskiem Common Rail.4-napędówka z Polski Wersji 4Motion doczekał się popularny Caddy. Auto pojawi się w salonach VW jużw grudniu 2008 r. Oferowany będzie zarówno furgon, jak i odmiany osobowe. Nie przewidziano za to możliwości wyboru silnika, stawiając na jednostkę 1.9 TDI rozwijającą moc 105 KM. Silnik współpracuje z 6-biegową skrzynią manualną. Dołączaniem tylnej osi zajmie się sprzęgło Haldex. Wyglądem auto nie odbiega od "normalnych" Caddy. Stylistyką wyróżnia się za to prezentowany obok studyjny model Caddy PanAmicana. Ma specjalny lakier Salt Lake Grey, terenowe opony16-calowe i skórzane dodatki we wnętrzu.
Volkswageny Pikap i Caddy 4-Motion - Auta na służbie
Volkswagen zamierza walczyć na rynku pikapów. Auto wejdzie do produkcji w przyszłym roku