W swojej proekologicznej filozofii Volkswagen dalej stawia na swoje silniki TSI o niewielkich pojemnościach, zaprojektowane zgodnie z trendem downsizingu (duża moc z małej pojemności). Jak pokazuje Touran w wersji EcoFuel, technologia TSI sprawdza się także przy zasilaniu gazem ziemnym (CNG). Auto zużywa go 4,7 kg/100 km, a w kombinacji z dwusprzęgłową skrzynią biegów DSG nawet 4,6 kg/100 km, co dzięki szczególnie „czystemu” procesowi spalania gazu oznacza wyemitowanie tylko 125 gramów dwutlenku węgla na kilometr.

Trzy butle mieszczą 24 kg gazu, co wystarcza na przejechanie 520 km. Dodatkowo Touran ma jeszcze 11-litrowy zbiornik na benzynę, tak na wszelki wypadek. Dzięki współpracy sprężarki mechanicznej i turbodoładowania silnik jest nie tylko oszczędny, lecz także elastyczny – moment obrotowy wynosi 220 Nm.