W 262 przypadkach prędkość dopuszczalną w stosunku do obowiązujących limitów podwyższono, natomiast w 144 obniżono.

Najczęściej potrzeba obniżenia aktualnie wyznaczonej prędkości dopuszczalnej dotyczyła sytuacji, w których na danym odcinku obowiązywała prędkość wynikająca z przepisów ogólnych, a wnioski z przeprowadzonej analizy nakazywały obniżenie jej do 70 km/h. Takich przypadków odnotowano 46. Najwięcej, bo 65 zmian, zarówno podwyższeń jak i obniżeń prędkości, dotyczyło dwóch dróg na terenie województwa wielkopolskiego: dk 92 oraz dk 11.

GDDKiA zarządzając ruchem zgodnie z obowiązującymi przepisami dwa razy do roku dokonuje przeglądu istniejącego oznakowania na sieci dróg krajowych, co roku zwracając szczególną uwagę na inny aspekt oznakowania drogowego.W tym roku szczególną uwagę poświęcono ograniczeniom prędkości wyrażonym znakami B-33. Pracownicy Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad przeprowadzając ten proces weryfikowali także uwagi wysyłane przez użytkowników dróg poprzez formularz kontaktowy – aplikację dostępną od końca lutego br w serwisie internetowym GDDKiA.

Źródło: GDDKiA