Władze koncernu MAN podjęły decyzję o wybudowaniu fabryki miejskich autobusów w Sadach w 1996 roku. Już po dwóch latach nowy zakład zaczęły opuszczać pierwsze pojazdy. Przez pierwszy rok funkcjonowania wyprodukowano 100 egzemplarzy.

Od 2002 roku proces produkcji przebiega dwuetapowo. Szkielety autobusów powstają w Starachowicach, a montaż końcowy ma miejsce w Sadach. W modernizację drugiego zakładu w Starachowicach MAN zainwestował w sumie 120 mln euro. Od drugiej połowy br. produkowane tam będą także szkielety autobusów klasy VIP marki Neoplan.

Produkowane w Sadach i Starachowicach autobusy MAN są użytkowane w wielu europejskich metropoliach, m.in.: w Berlinie, Paryżu, Kopenhadze, Moskwie, a także w Warszawie i Poznaniu.

To nasz ogromny sukces i powód do dumy. Ciągłe doskonalenie organizacji i fachowi pracownicy to podstawa naszego sukcesu. MAN Bus należy do czołówki firm motoryzacyjnych w Europie, a swój istotny wkład w rozwój całego koncernu mają polscy fachowcy. Czujemy się bardzo mocno związani z Polską. Cieszymy się, że dzięki autobusom z Sadów już od blisko 15 lat promujemy również region wielkopolski. Przyjeżdżający do nas Klienci są zachwyceni Poznaniem i tym, co oferuje on swoim mieszkańcom - mówi Hagen Steiner, Członek Zarządu MAN Bus.

Cieszymy się również, że możemy zaoferować ciekawe rozwiązania studentom politechniki poznańskiej. Uruchomiony w zeszłym roku program Studiuj i Pracuj z MAN, to możliwość zdobycia praktyki i pracy w różnych zakładach koncernu na całym świecie. Dla nas to możliwość znalezienia najlepszych z najlepszych, a dzięki takim ludziom zbudujemy kolejne 10 000 autobusów - dodał Steiner.