Po raz pierwszy w 23-letniej historii wśród laureatów nie znalazł się nawet jeden silnik ośmiocylindrowy ani także wysokoprężny.. Są natomiast trzy jednostki hybrydowe oraz dawnsizingowe, a siedem z dziesięciu dysponuje turbosprężarką. Potwierdza to troskę producentów o tańszą eksploatację. Nominowane silniki musiały pochodzić z aut, których cena nie przekraczala 62 tys. dolarów.
Jurorzy oceniali moc, maksymalny moment obrotowy, głośność pracy silnika i zużycie paliwa. Auta testowano podczas codziennych dojazdów do pracy oraz w weekendowy wypady poza miasto. Silniki porównywano z konkurentami, premiowano zastosowanie nowych rozwiązań technicznych. Miały one także być poważnym argumentem przy podejmowaniu decyzji o zakupie nowego auta.
| WardsAuto Best Engines 2017 | |
|---|---|
| Silnik | Model | 
| Silnik o pojemności 3.0 l z turbodoładowaniem | BMW M240i | 
| Silnik o pojemności 1,5l + system elektryczny | Chevrolet Volt | 
| Silnik sześciocylindrowy o pojemności 3,6 l V6 + system elektryczny | Chrysler Pacifica Hybrid | 
| Silnik czterocylindrowy z turbodoładowaniem o pojemności 2,3 l | Ford Focus RS | 
| Silnik czterocylindrowy o pojemności 2.0 + system elektryczny | Honda Accord Hybrid | 
| Silnik czterocylindrowy z turbodoładowaniem o pojemności 1,4 l | Hyundai Elantra Eco | 
| Silnik sześciocylindrowy z turbodoładowaniem o pojemności 3.0 l V6 | Infiniti Q50 | 
| Silnik czterocylindrowy z turbodoładowaniem o pojemności 2,5 l | Mazda CX-9 | 
| Silnik czterocylindrowy z turbodoładowaniem o pojemności 2.0 l | Mercedes-Benz C 300 | 
| Silnik czterocylindrowy z turbodoładowaniem i kompresorem o pojemności 2.0 l | Volvo V60 Polestar |