Od tego czasu minęło 110 lat i wyprodukowano ponad 17 milionów samochodów marki Laurin&Klement i Škoda.
- Jesteśmy dumni ze 110 rocznicy produkcji samochodów w Mlada Boleslav – powiedział Bohdan Wojnar, członek zarządu Skoda Auto odpowiedzialny za HR Management. – Czechy są jedną z kolebek motoryzacji. Panowie Laurin i Klement – dzięki swojej wiedzy, odwadze i wigorowi, stworzyli podstawy dzisiejszych sukcesów Skody. Samochody wyprodukowane w Czeskiej Republice, a szczególnie te z logo Skody, cieszą się dzisiaj wielkim uznaniem na całym świecie.
W 1905 roku, a więc dziesięć lat od momentu założenia spółki Laurin&Klement produkującej rowery i sześć lat od chwili powstania pierwszego motocykla, dzięki nowemu pojazdowi napędzanemu silnikiem o mocy 7 KM, firma stała się producentem samochodów. Nowość otrzymała nazwę Voiturette A, słowa pochodzącego z języka francuskiego, a oznaczającego mały pojazd (auto). Krótko po opublikowaniu pierwszej fotografii i reklamy oraz po pierwszych jazdach próbnych, auto trafiło do sprzedaży. Od tego momentu rozpoczęła się wielka historia samochodu z Mlada Boleslav.
Laurin&Klement Voiturette A napędzany był dwucylindrowym silnikiem czterosuwowym w widlastym układzie cylindrów, o pojemności skokowej 1005 cm3 i mocy 7 KM. Współpracował on z trzybiegowa przekładnią i umożliwiał rozwijanie maksymalnej prędkości 40 km/h. Miał masą około 500 kg. Z archiwalnych danych wynika, że wyprodukowano przynajmniej 44 egzemplarze. Nie ma jednak na ten temat dokładnych informacji.
Wraz z pierwszym samodzielnie skonstruowanym samochodem spełnił się sen Vaclava Laurina i Vaclava Klementa. Pomysł jego produkcji narodził się już w 1900 roku, co znalazło potwierdzenie w ówczesnych prospektach reklamujących motocykle Slavia - „Laurin & Klement, fabryka rowerów, motocykli i samochodów Slavia, Mlada Boleslav (Království české)”.
Co prawda, w tym momencie droga do pierwszego samochodu jeszcze była daleka, ale już wówczas pracowano nad konstrukcjami przybliżającymi do tego celu. Przykładem może być kwadrycykl zaprezentowany 1 lipca 1900 roku w Pradze, w którym pasażer zajmował miejsce na niższym stopniu przed kierowcą. Rok później pojawił się czterokołowiec, który miał już typową kierownicę zamiast dźwigni. Rysunek pierwszego samochodu pojawił się na tyłach fabryki w Mlada Boleslav w 1902 roku. We wrześniu 1903 roku wykonano pierwszą fotografię czteroosobowego pojazdu, za którego kierownicą siedział sam Vaclav Klement.
Kolejne etapy rozwoju przyniosły wymierny efekt w 1905 roku w postaci pierwszego seryjnego samochodu, który został wyprodukowany w firmie Laurin &Klement w Mlada Boleslav. Podczas salonu motoryzacyjnego w praskim Pałacu Przemysłowym (kwiecień 1905) zaprezentowano dwucylindrowy silnik zaprojektowany do napędu nowej Voituretty.
W ciągu kolejnych miesięcy 1905 r. powstały dwa jeżdżące pojazdy – Voiturette A, które poddano jazdom testowym. Jeden z nich 29 października 1905 r. pojawił się na stronach prestiżowego wiedeńskiego tygodnika Allgemeine Automobil-Zeitung, który jednocześnie zapowiadał bliski termin wprowadzenia nowego auta do sprzedaży. Ten fakt, to także niekwestionowane potwierdzenie narodzin pierwszego samochodu w Mlada Boleslav. Identyczna fotografia pojawiła się pod koniec 1905 roku na tytułowej stronie czeskiego tygodnika Sport a hry.
Voiturette A zapoczątkowała produkcję samochodów w Mlada Boleslav. Dzisiaj Škoda Auto produkuje także w Kvasinach i Vrchlabi oraz w zagranicznych fabrykach na terenie Chin, Rosji i Indii.