Do zawodów na Słowacji zgłosiło się 62 polskich, 64 słowackich oraz 11 międzynarodowych kierowców z Chech, Chorwacji, Węgier oraz Austrii. Oprócz cyklu GSMP, zostaną rozegrane także rundy Mistrzostw Słowacji, FIA CEZ Hill Climp Trophy oraz FIA CEZ Historic.
Trasa wyścigu górskiego w Banovcach liczy 3700 metrów długości. Start znajduje się w miejscowości Uhorev, a meta na szczycie Jakkov Vsrok. Różnica wzniesień wynosi 250 metrów, a średni wznios trasy to 12%.
XI i XII rundę GSMP rozpoczną treningi w piątek 3 sierpnia. W sobotę i niedzielę odbędą się punktowane podjazdy.
Kibice mogą liczyć na udział ponad 30 samochodów z napędem 4x4, w tym mocarne potwory grupy E1+2000, pojazdy A oraz N-grupowe. Na trasie nie zabraknie obecnego lidera GSMP, Tomasza Nagórskiego w Subaru, drugiego w punktacji Tomka Mikołajczyka w Lancerze Ultraleggera, Andrzeja Szczepieńca również w Mitsubishi, a także pozostałych czołowych polskich zawodników: Marusza Steca, Marcina Bełtowskiego, Aleksandra Michałowskiego czy Piotra Soję.
Tempo w Banovcach prawdopodobnie będą dyktować Słowacy w podkręconych autach klasy WRC: Martin Kois (Ford Fiesta Cosworth), Igor Drotar i Jan Milon (obaj Fiabia WRC) oraz Michal Kovalcik senior i Michal Kovalcik junior w Octaviach WRC.
W klasyfikacji pojazdów historycznych walkę stoczą Jery Gołębiewski w Fordzie Escorcie Cosworth z Piotrem Ostrowskim w BMW M3. Na trasie zobaczymy również Rafała Szumca w Lancii Delcie, Mariana Czapkę w Porsche 928 czy Jaroslava Baranka w Ferrari 308 GT4.
Lider grupy N w GSMP, Rafał Grzesiński i jego Mitsubishi „Kiler” Lancer mają zamiar pokazać się z jak najlepszej strony i powalczyć o zwycięstwo w rundzie FIA CEZ Trophy.
W polskiej ośce zobaczymy trzech zawodników. Lidera Romana Barana, który powalczy również o słowackie punkty, Rafała Grzywaczyka w Hondzie CRX oraz Tomka Senkowskiego w Renault Clio. Do klasy E-2000 zgłosiło się też Bohumir Cambalik w Peugeocie 207, który powalczy z zawodnikami w GSMP.