Trasa przejazdu rozpoczęła się w austriackim Reutte. Kierowca dotarł do Bov w Danii, skąd wrócił do Reutte. Dużą część trasy z Austrii do Danii stanowiła jazda niemiecką autostradą A7.

Podczas wyprawy Skoda prowadzona przez Plattnera jechała z średnią prędkością 82 km/h, uzyskując rekordowo niskie zużycie paliwa - zaledwie 2,21 l/100 km. Według danych technicznych Fabia GreenLine II powinna zużywać średnio 3,4 l/100km, a w cyklu pozamiejskim - 3 l/100km.

Ponowne tankowanie samochodu, podobnie jak cała wyprawa, były nadzorowane przez międzynarodową organizację - International Police Motor Corporation (IPMC), która także opieczętowała wlew paliwa zanim Plattner wyruszył w trasę. Wycieczka z Austrii do Danii i z powrotem nie była pierwszą, w jaką udał się Gerhard Plattner Skodą GreenLine. Mistrz ekonomicznej jazdy brał udział w pierwszych testach wszystkich modeli GreenLine drugiej generacji.

Skoda Fabia Greenline jest napędzana silnikiem 1.2 TDI, który rozwija 75 KM przy 4200 obr./min. oraz 180 Nm przy 2000 obr./min. Na przyśpieszenie od 0 do 100 km/h samochód potrzebuje 14,2 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 172 km/h.

Samochód otrzymał szereg rozwiązań, które obniżają zużycie paliwa - m.in. system wyłączający silnik na czas postoju, alternator z funkcją odzyskiwania energii podczas hamowania, opony o niskich oporach toczenia, pakiet aerodynamiczny oraz zawieszenie obniżone o 15 mm.

- Cały czas intensywnie pracujemy nad zmniejszeniem poziomu zużycia paliwa w naszych samochodach. Głównym celem tych wysiłków jest możliwość oferowania naszym klientom najnowocześniejszych technologii za przystępną cenę - modele GreenLine drugiej generacji idealnie spełniają to założenie - przekonuje dr Eckhard Scholz, członek Zarządu Škoda Auto, odpowiedzialny za rozwój technologiczny.