Spadała temperatura i wzrastało oblodzenie trasy. Dopiero Kuchar, jadący jako ostatni, poprawił o 4,11 sekundy czas Jana Chmielewskiego, który startował dwie godziny wcześniej. Trzeci wynik na Karowej należał do Daniela Chwista (+6,67). Kolejne miejsca w Kryterium zajęli Bryan Bouffier (+6,85), Leszek Kuzaj (+8,02), Zbigniew Staniszewski (+9,37), Michał Bębenek (+13,26). W klasyfikacji generalnej rajdu, Kuchar wyprzedził Kamila Butruka (+3,68), Kajetana Kajetanowicza (+24,67), Zbigniewa Staniszewskiego (+31,74), Macieja Oleksowicza (+32,49), Grzegorza Dula (+39,53), Bryana Bouffiera (+41,71), Michała Sołowowa (+48,44).
- Niewiarygodne! - powiedział na mecie Tomasz Kuchar. -... Pół minuty stałem w zaspie na jednym odcinku i myślałem, że nie ma szans tego odrobić. Dziękuję wszystkim, którzy pomogli mi w starcie. Dziękuję Wam, kibice za ten doping. Było niesamowicie!
Załoga Peugeot Sport Polska Rally Team wystartowała do rajdu z numerem 1. Przed rozpoczęciem rywalizacji Tomek i Daniel nie kryli, że czeka ich bardzo trudne zadanie. Typowo zimowe warunki powodowały, iż ważnym czynnikiem był odpowiedni dobór opon, a duża moc silnika w Peugeot 307 WRC na bardzo śliskiej nawierzchni wymagała perfekcyjnej jazdy. Tomek i Daniel od początku jechali bardzo czujnie – po zwycięstwie na pierwszym, trzecim i czwartym odcinku specjalnym prowadzili w klasyfikacji.
Niestety na piątej próbie przydarzył się drobny błąd, który spowodował utratę cennych sekund i spadek na trzecie miejsce. Przed startem do ostatniego, decydującego OS-u na ulicy Karowej prowadził niespodziewanie Kamil Butruk przed Kajetanem Kajetanowiczem i Tomaszem Kucharem. Kierowca Peugeot tracił do lidera 12,11 sekundy. Wielu kibiców uważało, że tak duża strata jest wręcz niemożliwa do odrobienia... Tymczasem Kuchar i Dymurski pojechali próbę wręcz koncertowo! Uzyskali zdecydowanie najlepszy czas, zapewniając sobie tym samym zwycięstwo w całym rajdzie.
Fot. Zbyszek Panek
- To jest niesamowite, brak mi słów, żeby opisać to, co czuję – mówił na mecie rozradowany Tomasz Kuchar. Myślałem, że nie będzie możliwe wygranie tego rajdu po tym, jak spędziłem tak wiele sekund w zaspie. Ale wygrałem! Startując do odcinka na Karowej byłem mocno spięty, bowiem podjąłem bardzo duże ryzyko wybierając opony. Nie miałem praktycznie już nic do stracenia, więc zdecydowałem się jechać na „mediacie”. Zagranie: wszystko, albo nic opłaciło się – było niebezpiecznie, ale się udało! Świetnie przygotowany samochód, bardzo dziękuję całemu zespołowi!
- Po prostu nie do wiary! – cieszył się Daniel „Lopez” Dymurski. Zajmowaliśmy trzecie miejsce i naszym celem było zwycięstwo na Karowej. Zdawaliśmy sobie sprawę, że odrobienie tak dużej straty na tak krótkim dystansie będzie bardzo trudne. Tymczasem udało się! Jestem bardzo szczęśliwy.
- Gratulujemy wspaniałego zwycięstwa Tomkowi i Danielowi – powiedziała Dorota Pajączkowska, PR Manager Peugeot Polska. To historyczny, niesamowity sukces Tomka! Jesteśmy bardzo dumni, że został odniesiony w Peugeot 307 WRC! Tegoroczna Barbórka była bardzo ciekawa, rozgrywana w bardzo trudnych, niespotykanych od lat warunkach. Peugeot 307 WRC prowadzony przez Tomka okazał się najlepszy niezależnie od rodzaju nawierzchni: rok temu była ona sucha i przyczepna, tym razem mokra i śliska.
W przejazdach pokazowych, na Karowej popisywali się Tommi Mäkinen (Imprezą Kajetanowicza), Krzysztof Hołowczyc (Fabią Jacka Ptaszka - z Wevers Sport), Simon Jean-Joseph (Fiestą Michała Sołowowa).
Poz. | Nr | Załoga | Auto | Czas | Strata do pop. | Strata do lidera |
1. | 1 | Tomasz Kuchar/Daniel Dymurski | Peugeot 307 WRC | 02:09.85 | - | - |
2. | 84 | Jan Chmielewski/Robert Hundla | Citroen C2R2 Max | 02:13.96 | +04.11 | +04.11 |
3. | 26 | Daniel ChwistDariusz Burkat | Subaru Impreza | 02:16.52 | +02.56 | +06.67 |
4. | 2 | Bryan BouffierXavier Panseri | Peugeot 307 WRC | 02:16.70 | +00.18 | +06.85 |
5. | 5 | Leszek KuzajJakub Gerber | Skoda Fabia S2000 | 02:17.87 | +01.17 | +08.02 |
6. | 13 | Zbigniew Staniszewski/Bartłomiej Boba | Mitsubishi Lancer Evo IX | 02:19.22 | +01.35 | +09.37 |
7. | 40 | Krzysztof Szymański/Jarosław Latosek | Subaru Legacy | 02:23.10 | +03.88 | +13.25 |
8. | 83 | Michał Bębenek/Grzegorz Bębenek | Citroen C2R2 Max | 02:23.11 | +00.01 | +13.26 |
9. | 28 | Paweł Tomaszek/Krzysztof Dzyr | Mitsubishi Lancer Evo IX | 02:25.24 | +02.13 | +15.39 |
10. | 4 | Michał Sołowow/Maciek Baran | Ford Fiesta S2000 | 02:25.27 | +00.03 | +15.42 |
11. | 12 | Kamil Butruk/Maciej Wilk | Mitsubishi Lancer | 02:25.64 | +00.37 | +15.79 |
12. | 86 | Tomasz Porębski/Tomasz Spurek | Citroen C2R2 Max | 02:25.77 | +00.13 | +15.92 |
13. | 58 | Tomasz Sawicki/Magdalena Wilk | Peugeot 206 RC | 02:26.17 | +00.40 | +16.32 |
14. | 10 | Maciej Oleksowicz/Andrzej Obrębowski | Ford Fiesta S2000 | 02:27.84 | +01.67 | +17.99 |
15. | 25 | Grzegorz Dul/Łukasz Włoch | Mitsubishi Lancer | 02:29.09 | +01.25 | +19.24 |
16. | 9 | Mariusz Stec/Joanna Madej | Mitsubishi Lancer Evo IX | 02:30.51 | +01.42 | +20.66 |
17. | 88 | Szymon Kornicki/Piotr Zegarmistrz | Citroen C2R2 Max | 02:31.50 | +00.99 | +21.65 |
18. | 59 | Michał Streer/Krzysztof Janik | Renault Clio | 02:33.65 | +02.15 | +23.80 |
19. | 54 | Aleksander Zawada/Grzegorz Gołda | Honda Civic | 02:35.04 | +01.39 | +25.19 |
20. | 7 | Maciej Rzeźnik/Przemysław Mazur | Citroen Xsara WRC | 02:36.28 | +01.24 | +26.43 |
21. | 3 | Kajetan Kajetanowicz/Jarek Baran | Subaru Impreza | 02:38.83 | +02.55 | +28.98 |
22. | 67 | Radosław Raczkowski/Mariusz Kosiński | Honda Civic | 02:40.66 | +01.83 | +30.81 |
23. | 66 | Piotr Stryjek/Krzysztof Stryjek | Renault Clio | 02:41.25 | +00.59 | +31.40 |
24. | 91 | Marek Kwaśnik/Paweł Reising | Citroen C2R2 | 02:47.82 | +06.57 | +37.97 |
25. | 6 | Michał Kościuszko/Maciej Szczepaniak | Mitsubishi Lancer | 02:59.59 | +11.77 | +49.74 |
26. | 22 | Radosław Typa/Daniel Siatkowski | Mitsubishi Lancer Evo IX | 03:00.37 | +00.78 | +50.52 |
27. | 33 | Maciej Krzyszycha/Adam Nowakowski | Mitsubishi Lancer Evo IX | 03:20.35 | +19.98 | +01:10.50 |
Poz. | Nr | Załoga | Auto | Czas | Strata do pop. | Strata do lidera |
1. | 1 | Tomasz Kuchar/Daniel Dymurski | Peugeot 307 WRC | 21:32.94 | - | - |
2. | 12 | Kamil Butruk/Maciej Wilk | Mitsubishi Lancer | 21:36.62 | +03.68 | +03.68 |
3. | 3 | Kajetan Kajetanowicz/Jarek Baran | Subaru Impreza | 21:57.61 | +20.99 | +24.67 |
4. | 13 | Zbigniew Staniszewski/Bartłomiej Boba | Mitsubishi Lancer Evo IX | 22:04.68 | +07.07 | +31.74 |
5. | 10 | Maciej Oleksowicz/Andrzej Obrębowski | Ford Fiesta S2000 | 22:05.43 | +00.75 | +32.49 |
6. | 25 | Grzegorz Dul/Łukasz Włoch | Mitsubishi Lancer | 22:12.47 | +07.04 | +39.53 |
7. | 2 | Bryan Bouffier/Xavier Panseri | Peugeot 307 WRC | 22:14.65 | +02.18 | +41.71 |
8. | 40 | Krzysztof Szymański/Jarosław Latosek | Subaru Legacy | 22:20.96 | +06.31 | +48.02 |
9. | 4 | Michał Sołowow/Maciek Baran | Ford Fiesta S2000 | 22:21.38 | +00.42 | +48.44 |
10. | 9 | Mariusz Stec/Joanna Madej | Mitsubishi Lancer Evo IX | 22:39.55 | +18.17 | +01:06.61 |
11. | 5 | Leszek Kuzaj/Jakub Gerber | Skoda Fabia S2000 | 22:40.23 | +00.68 | +01:07.29 |
12. | 26 | Daniel Chwist/Dariusz Burkat | Subaru Impreza | 22:44.81 | +04.58 | +01:11.87 |
13. | 22 | Radosław Typa/Daniel Siatkowski | Mitsubishi Lancer Evo IX | 23:03.13 | +18.32 | +01:30.19 |
14. | 28 | Paweł Tomaszek/Krzysztof Dzyr | Mitsubishi Lancer Evo IX | 23:08.48 | +05.35 | +01:35.54 |
15. | 33 | Maciej Krzyszycha/Adam Nowakowski | Mitsubishi Lancer Evo IX | 23:26.57 | +18.09 | +01:53.63 |
16. | 86 | Tomasz Porębski/Tomasz Spurek | Citroen C2R2 Max | 23:28.80 | +02.23 | +01:55.86 |
17. | 84 | Jan Chmielewski/Robert Hundla | Citroen C2R2 Max | 23:29.03 | +00.23 | +01:56.09 |
18. | 7 | Maciej Rzeźnik/Przemysław Mazur | Citroen Xsara WRC | 23:30.23 | +01.20 | +01:57.29 |
19. | 91 | Marek Kwaśnik/Paweł Reising | Citroen C2R2 | 23:49.70 | +19.47 | +02:16.76 |
20. | 83 | Michał Bębenek/Grzegorz Bębenek | Citroen C2R2 Max | 23:55.97 | +06.27 | +02:23.03 |
21. | 58 | Tomasz Sawicki/Magdalena Wilk | Peugeot 206 RC | 24:00.93 | +04.96 | +02:27.99 |
22. | 88 | Szymon Kornicki/Piotr Zegarmistrz | Citroen C2R2 Max | 24:09.79 | +08.86 | +02:36.85 |
23. | 54 | Aleksander Zawada/Grzegorz Gołda | Honda Civic | 24:16.20 | +06.41 | +02:43.26 |
24. | 59 | Michał Streer/Krzysztof Janik | Renault Clio | 24:21.22 | +05.02 | +02:48.28 |
25. | 66 | Piotr Stryjek/Krzysztof Stryjek | Renault Clio | 24:37.61 | +16.39 | +03:04.67 |
26. | 67 | Radosław Raczkowski/Mariusz Kosiński | Honda Civic | 24:47.87 | +10.26 | +03:14.93 |