Auto Świat Wiadomości Aktualności 48. Rajd Barbórka 2010: Tomek Kuchar powiększył swoją kolekcję

48. Rajd Barbórka 2010: Tomek Kuchar powiększył swoją kolekcję

Autor Lesław Sagan
Lesław Sagan

Tomasz Kuchar i Daniel Dymurski, przed OS 7 tracący 12 sekund do lidera, wygrali Karową i zwyciężyli w 48 Rajdzie Barbórka. Kuchar został samodzielnym rekordzistą stołecznej imprezy - odniósł sukces w Barbórce po raz piąty, czwarty z rzędu.

48. Rajd Barbórka 2010: Tomek Kuchar powiększył swoją kolekcję
Auto Świat
48. Rajd Barbórka 2010: Tomek Kuchar powiększył swoją kolekcję

Spadała temperatura i wzrastało oblodzenie trasy. Dopiero Kuchar, jadący jako ostatni, poprawił o 4,11 sekundy czas Jana Chmielewskiego, który startował dwie godziny wcześniej. Trzeci wynik na Karowej należał do Daniela Chwista (+6,67). Kolejne miejsca w Kryterium zajęli Bryan Bouffier (+6,85), Leszek Kuzaj (+8,02), Zbigniew Staniszewski (+9,37), Michał Bębenek (+13,26). W klasyfikacji generalnej rajdu, Kuchar wyprzedził Kamila Butruka (+3,68), Kajetana Kajetanowicza (+24,67), Zbigniewa Staniszewskiego (+31,74), Macieja Oleksowicza (+32,49), Grzegorza Dula (+39,53), Bryana Bouffiera (+41,71), Michała Sołowowa (+48,44).

- Niewiarygodne! - powiedział na mecie Tomasz Kuchar. -... Pół minuty stałem w zaspie na jednym odcinku i myślałem, że nie ma szans tego odrobić. Dziękuję wszystkim, którzy pomogli mi w starcie. Dziękuję Wam, kibice za ten doping. Było niesamowicie!

Załoga Peugeot Sport Polska Rally Team wystartowała do rajdu z numerem 1. Przed rozpoczęciem rywalizacji Tomek i Daniel nie kryli, że czeka ich bardzo trudne zadanie. Typowo zimowe warunki powodowały, iż ważnym czynnikiem był odpowiedni dobór opon, a duża moc silnika w Peugeot 307 WRC na bardzo śliskiej nawierzchni wymagała perfekcyjnej jazdy. Tomek i Daniel od początku jechali bardzo czujnie – po zwycięstwie na pierwszym, trzecim i czwartym odcinku specjalnym prowadzili w klasyfikacji.

Niestety na piątej próbie przydarzył się drobny błąd, który spowodował utratę cennych sekund i spadek na trzecie miejsce. Przed startem do ostatniego, decydującego OS-u na ulicy Karowej prowadził niespodziewanie Kamil Butruk przed Kajetanem Kajetanowiczem i Tomaszem Kucharem. Kierowca Peugeot tracił do lidera 12,11 sekundy. Wielu kibiców uważało, że tak duża strata jest wręcz niemożliwa do odrobienia... Tymczasem Kuchar i Dymurski pojechali próbę wręcz koncertowo! Uzyskali zdecydowanie najlepszy czas, zapewniając sobie tym samym zwycięstwo w całym rajdzie.

48. Rajd Barbórka 2010: Tomek Kuchar powiększył swoją kolekcję
48. Rajd Barbórka 2010: Tomek Kuchar powiększył swoją kolekcjęŻródło: Auto Świat

Fot. Zbyszek Panek

- To jest niesamowite, brak mi słów, żeby opisać to, co czuję – mówił na mecie rozradowany Tomasz Kuchar. Myślałem, że nie będzie możliwe wygranie tego rajdu po tym, jak spędziłem tak wiele sekund w zaspie. Ale wygrałem! Startując do odcinka na Karowej byłem mocno spięty, bowiem podjąłem bardzo duże ryzyko wybierając opony. Nie miałem praktycznie już nic do stracenia, więc zdecydowałem się jechać na „mediacie”. Zagranie: wszystko, albo nic opłaciło się – było niebezpiecznie, ale się udało! Świetnie przygotowany samochód, bardzo dziękuję całemu zespołowi!

- Po prostu nie do wiary! – cieszył się Daniel „Lopez” Dymurski. Zajmowaliśmy trzecie miejsce i naszym celem było zwycięstwo na Karowej. Zdawaliśmy sobie sprawę, że odrobienie tak dużej straty na tak krótkim dystansie będzie bardzo trudne. Tymczasem udało się! Jestem bardzo szczęśliwy.

48. Rajd Barbórka 2010: Tomek Kuchar powiększył swoją kolekcję
48. Rajd Barbórka 2010: Tomek Kuchar powiększył swoją kolekcjęŻródło: Auto Świat

- Gratulujemy wspaniałego zwycięstwa Tomkowi i Danielowi – powiedziała Dorota Pajączkowska, PR Manager Peugeot Polska. To historyczny, niesamowity sukces Tomka! Jesteśmy bardzo dumni, że został odniesiony w Peugeot 307 WRC! Tegoroczna Barbórka była bardzo ciekawa, rozgrywana w bardzo trudnych, niespotykanych od lat warunkach. Peugeot 307 WRC prowadzony przez Tomka okazał się najlepszy niezależnie od rodzaju nawierzchni: rok temu była ona sucha i przyczepna, tym razem mokra i śliska.

W przejazdach pokazowych, na Karowej popisywali się Tommi Mäkinen (Imprezą Kajetanowicza), Krzysztof Hołowczyc (Fabią Jacka Ptaszka - z Wevers Sport), Simon Jean-Joseph (Fiestą Michała Sołowowa).

Aby przeglądać tabelę, przesuń kolumny w lewo.

Poz.NrZałogaAutoCzasStrata do pop.Strata do lidera
1.1Tomasz Kuchar/Daniel DymurskiPeugeot 307 WRC02:09.85--
2.84Jan Chmielewski/Robert HundlaCitroen C2R2 Max02:13.96+04.11+04.11
3.26Daniel ChwistDariusz BurkatSubaru Impreza02:16.52+02.56+06.67
4.2Bryan BouffierXavier PanseriPeugeot 307 WRC02:16.70+00.18+06.85
5.5Leszek KuzajJakub GerberSkoda Fabia S200002:17.87+01.17+08.02
6.13Zbigniew Staniszewski/Bartłomiej BobaMitsubishi Lancer Evo IX02:19.22+01.35+09.37
7.40Krzysztof Szymański/Jarosław LatosekSubaru Legacy02:23.10+03.88+13.25
8.83Michał Bębenek/Grzegorz BębenekCitroen C2R2 Max02:23.11+00.01+13.26
9.28Paweł Tomaszek/Krzysztof DzyrMitsubishi Lancer Evo IX02:25.24+02.13+15.39
10.4Michał Sołowow/Maciek BaranFord Fiesta S200002:25.27+00.03+15.42
11.12Kamil Butruk/Maciej WilkMitsubishi Lancer02:25.64+00.37+15.79
12.86Tomasz Porębski/Tomasz SpurekCitroen C2R2 Max02:25.77+00.13+15.92
13.58Tomasz Sawicki/Magdalena WilkPeugeot 206 RC02:26.17+00.40+16.32
14.10Maciej Oleksowicz/Andrzej ObrębowskiFord Fiesta S200002:27.84+01.67+17.99
15.25Grzegorz Dul/Łukasz WłochMitsubishi Lancer02:29.09+01.25+19.24
16.9Mariusz Stec/Joanna MadejMitsubishi Lancer Evo IX02:30.51+01.42+20.66
17.88Szymon Kornicki/Piotr ZegarmistrzCitroen C2R2 Max02:31.50+00.99+21.65
18.59Michał Streer/Krzysztof JanikRenault Clio02:33.65+02.15+23.80
19.54Aleksander Zawada/Grzegorz GołdaHonda Civic02:35.04+01.39+25.19
20.7Maciej Rzeźnik/Przemysław MazurCitroen Xsara WRC02:36.28+01.24+26.43
21.3Kajetan Kajetanowicz/Jarek BaranSubaru Impreza02:38.83+02.55+28.98
22.67Radosław Raczkowski/Mariusz KosińskiHonda Civic02:40.66+01.83+30.81
23.66Piotr Stryjek/Krzysztof StryjekRenault Clio02:41.25+00.59+31.40
24.91Marek Kwaśnik/Paweł ReisingCitroen C2R202:47.82+06.57+37.97
25.6Michał Kościuszko/Maciej SzczepaniakMitsubishi Lancer02:59.59+11.77+49.74
26.22Radosław Typa/Daniel SiatkowskiMitsubishi Lancer Evo IX03:00.37+00.78+50.52
27.33Maciej Krzyszycha/Adam NowakowskiMitsubishi Lancer Evo IX03:20.35+19.98+01:10.50

Aby przeglądać tabelę, przesuń kolumny w lewo.

Poz.NrZałogaAutoCzasStrata do pop.Strata do lidera
1.1Tomasz Kuchar/Daniel DymurskiPeugeot 307 WRC21:32.94--
2.12Kamil Butruk/Maciej WilkMitsubishi Lancer21:36.62+03.68+03.68
3.3Kajetan Kajetanowicz/Jarek BaranSubaru Impreza21:57.61+20.99+24.67
4.13Zbigniew Staniszewski/Bartłomiej BobaMitsubishi Lancer Evo IX22:04.68+07.07+31.74
5.10Maciej Oleksowicz/Andrzej ObrębowskiFord Fiesta S200022:05.43+00.75+32.49
6.25Grzegorz Dul/Łukasz WłochMitsubishi Lancer22:12.47+07.04+39.53
7.2Bryan Bouffier/Xavier PanseriPeugeot 307 WRC22:14.65+02.18+41.71
8.40Krzysztof Szymański/Jarosław LatosekSubaru Legacy22:20.96+06.31+48.02
9.4Michał Sołowow/Maciek BaranFord Fiesta S200022:21.38+00.42+48.44
10.9Mariusz Stec/Joanna MadejMitsubishi Lancer Evo IX22:39.55+18.17+01:06.61
11.5Leszek Kuzaj/Jakub GerberSkoda Fabia S200022:40.23+00.68+01:07.29
12.26Daniel Chwist/Dariusz BurkatSubaru Impreza22:44.81+04.58+01:11.87
13.22Radosław Typa/Daniel SiatkowskiMitsubishi Lancer Evo IX23:03.13+18.32+01:30.19
14.28Paweł Tomaszek/Krzysztof DzyrMitsubishi Lancer Evo IX23:08.48+05.35+01:35.54
15.33Maciej Krzyszycha/Adam NowakowskiMitsubishi Lancer Evo IX23:26.57+18.09+01:53.63
16.86Tomasz Porębski/Tomasz SpurekCitroen C2R2 Max23:28.80+02.23+01:55.86
17.84Jan Chmielewski/Robert HundlaCitroen C2R2 Max23:29.03+00.23+01:56.09
18.7Maciej Rzeźnik/Przemysław MazurCitroen Xsara WRC23:30.23+01.20+01:57.29
19.91Marek Kwaśnik/Paweł ReisingCitroen C2R223:49.70+19.47+02:16.76
20.83Michał Bębenek/Grzegorz BębenekCitroen C2R2 Max23:55.97+06.27+02:23.03
21.58Tomasz Sawicki/Magdalena WilkPeugeot 206 RC24:00.93+04.96+02:27.99
22.88Szymon Kornicki/Piotr ZegarmistrzCitroen C2R2 Max24:09.79+08.86+02:36.85
23.54Aleksander Zawada/Grzegorz GołdaHonda Civic24:16.20+06.41+02:43.26
24.59Michał Streer/Krzysztof JanikRenault Clio24:21.22+05.02+02:48.28
25.66Piotr Stryjek/Krzysztof StryjekRenault Clio24:37.61+16.39+03:04.67
26.67Radosław Raczkowski/Mariusz KosińskiHonda Civic24:47.87+10.26+03:14.93
Autor Lesław Sagan
Lesław Sagan
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków