Rynkowy debiut właściwie wciąż trwa, ale samochód już zdążył wygrać pierwsze testy porównawcze. Sukces widać jeszcze wyraźniej, gdy przeanalizuje się wysokie zainteresowanie poszczególnymi opcjami wyposażenia. Duży odsetek nabywców nowego modelu flagowego z Rüsselsheim zamawia takie wyposażenie, jak inteligentny system pokładowej nawigacji Navi 900 IntelliLink, ergonomiczne fotele z atestem AGR czy matrycowe reflektory LED IntelliLux nowej generacji.

„Oczywiście cieszymy się z sukcesu nowego Opla Insignii. Świadczy on o tym, że nasz nowy flagowy model ma wszystkie niezbędne atuty: świetnie wygląda, zapewnia przyjemność z jazdy i oferuje wysoki poziom komfortu” — powiedział Peter Küspert, dyrektor zarządzający ds. sprzedaży i obsługi posprzedażnej w firmie Opel. „Ponadto zamówienia na innowacyjne rozwiązania i opcje wyposażenia pokazują, że klienci doceniają nasze podejście polegające na udostępnianiu wyznaczających trendy systemów i funkcji szerokiemu gronu odbiorców, a nie tylko wybranej garstce”.

Na szczycie listy życzeń niemal każdego właściciela Insignii znajduje się Navi 900 IntelliLink — prawie 9 na 10 egzemplarzy zostało zamówionych z najwyższą wersją systemu multimedialnego. Opcjonalny system ze zintegrowaną nawigacją jest wyposażony w 8-calowy kolorowy pojemnościowy ekran dotykowy. System multimedialny można również dopasować do własnych potrzeb dzięki funkcji „Ulubione”. Pozwala ona na zapisanie w pamięci urządzenia do 60 ulubionych pozycji, takich jak stacje radiowe, kontakty z książki telefonicznej, listy odtwarzania, punkty docelowe nawigacji, itp.

Ponadto system jest kompatybilny z Apple CarPlay i Android Auto, a więc umożliwia korzystanie ze smartfonów w czasie podróży. Dotyczy to oczywiście urządzeń mobilnych obsługujących te interfejsy.

Aż 70 proc. nowych Insignii jest zamawianych z zapewniającymi wysoki komfort ergonomicznymi przednimi fotelami z atestem AGR (Aktion Gesunder Rücken / Akcja na rzecz Zdrowych Pleców). Oprócz licznych opcji ustawień ergonomiczne przednie fotele w Insignii oferują wyjątkowe połączenie elektrycznej regulacji podparcia bocznego, masażu, pamięci i wentylacji.

Jednym z ciekawszych rozwiązań technicznych przyczyniających się do sukcesu nowego Opla Insignii jest nowa generacja wyznaczających trendy matrycowych reflektorów IntelliLux LED. Na zamówienie tego innowacyjnego systemu decyduje się 63% nabywców flagowego modelu z Rüsselsheim. 32 segmenty LED w Insignii — dwukrotnie więcej niż w Astrze — spełniają funkcję świateł drogowych.

Ogromnym zainteresowaniem klientów cieszą się też wersje nowego Opla Insignii z wyższym poziomem wyposażenia. Ponad 60 procent z ponad 50 000 nabywców Insignii zdecydowało się na bogatszą wersję, oferującą znacznie więcej elementów i funkcji niż wersja podstawowa, w przypadku której trzeba by je dodatkowo zamawiać.