"W polszczyźnie funkcjonowały wcześniej niezbyt miłe życzenia wzięte z niemieckiego jak: "gumowych drzew" czy "połam kark i nogi" (Hals und Beinbruch), dlatego postanowiłem stworzyć ich polski odpowiednik" – mówi Zasada.
Oczywiście realizacja tych życzeń zależy od drogi, od jej nawierzchni, od panujących na niej warunków, ale zależy także od znajdujących się na niej innych użytkowników… Gdyby wszyscy posiadali odpowiednie umiejętności, sytuacja na naszych drogach wyglądałaby znacznie lepiej. Powiedzenie to weszło już na stałe do naszego języka i jest powszechnie stosowane przez kierowców.
Sobiesław Zasada (ur. 1930 r.) to najbardziej utytułowany polski kierowca rajdowy. Był trzykrotnym rajdowym Mistrzem Europy (1966, 1967, 1971) i trzykrotnym wicemistrzem. Zwyciężył w ponad 150 rajdach, 11 razy zdobywał tytuł rajdowego mistrza Polski. Zwycięstwa Sobiesława Zasady wywołały ogromną sensację wśród dziennikarzy i w zachodnim światku rajdowym. Był jedynym zawodnikiem z krajów wschodnich, który został kierowcą fabrycznym Steyr Puch, Porsche, BMW, Mercedes-Benz.
Walczył z najlepszymi kierowcami zespołów fabrycznych świata, gdyż ówczesny tytuł Mistrza Europy równał się obecnemu tytułowi Mistrza Świata, a nazwę Mistrzostwa Europy na Mistrzostwa Świata zmieniono w 1978 roku.
Jest także autorem kultowych książek poświęconych rajdom i doskonaleniu techniki jazdy ("Samochód, Rajd, Przygoda", "Moje rajdy", "Szybkość bezpieczna" oraz "Szerokiej drogi".
Obecnie jest przewodniczącym Rady Nadzorczej Grupy Zasada, która oprócz motoryzacji działa również w branży nieruchomościowej, produkcyjnej i lifestylowej.