Abarth 500 w wersji rajdowej jest homologowany w Grupie R3T, czyli w klasie przystępnych cenowopojazdów z turbodoładowanymi silnikami o pojemności nieprzekraczającej 1600 cm3.
Jednostka napędowa Abartha ma pojemność 1368 cm3 i jest wyposażona w turbosprężarkęGarret GT 1446 o stałej geometrii. Maksymalna moc motoru to ponad 180 KM przy 5500 obr./min. Skrzynia biegów to kłowy mechanizm sekwencyjny z 6 przełożeniami i z samoblokującym się płytkowym mechanizmem różnicowym, dwutarczowym sprzęgłem i specjalnymi półosiami.
Auto posiada obręcze do jazdy po asfalcie marki OZ o wymiarach 7”x17” do opon o wymiarach 19/62-17. Firma Brembo dostarczyła hamulce tarczowe - przednie wentylowane z 4-tłoczkowymi zaciskami, natomiast tylne o pełnych tarczach z mechanizmem dystrybucji siły hamowania; hamulec ręczny to mechanizm hydrauliczny.
Amortyzatory są wyczynowe z możliwością regulacji, wyposażone wsprężynę współosiową oraz pierścień do regulowania wysokości od podłoża, z możliwością regulacji kątów wyprzedzenia oraz nachylenia kół.
Abarth 500 jest wyposażony w zintegrowaną z nadwoziem klatkę bezpieczeństwa,niezbędne urządzenia bezpieczeństwa oraz fotele zgodne z homologacją FIA z 6-punktowymi pasami bezpieczeństwa. Ciężar samochodu mieści się w minimalnej dopuszczalnej dla tej kategorii wadze: 1080 kg bez obciążenia.
Galeria zdjęć
Abarth 500 R3T na Barbórce
Abarth 500 R3T na Barbórce
Abarth 500 R3T na Barbórce