Najnowsze informacje o Stelvio znajdziesz w galerii. Zdjęcia wykonano (a gdzieżby indziej?) na drodze przebiegającej przez słynną, najwyższą przełęcz we Włoszech o nazwie Stelvio. Górska droga na odcinku blisko 20 km liczy ponad 75 ostrych zakrętów. To ważne miejsce nie tylko z powodu nazwy modelu. Pierwszy SUV Alfy będzie wyrózniać się sportową charakterystyką, stanowiąc alternatywą dla Giulii, która nie będzie oferowana w odmianie kombi.
Galeria zdjęć
Pierwsze gzemplarze w limitowanej wersji trafią do klientów już w marcu. Stelvio First Edition kosztuje w Polsce od 232 500 zł.
Auto w wersji First Edition jest wyposażone w benzynowy silnik 2.0 turbo, współpracujący z ośmiostopniową, automatyczną skrzynią biegów, oraz napęd Q4. Generowane przez tę jednostkę 280 KM i 400 Nm pozwalają na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie 5,7 sekundy.
Pozostałe wersje Alfy Stelvio będą dostepne od przełomu kwietnia i maja. Gamę uzupełni słabszy benzyniak 2.0 turbo o mocy 210 KM. Nie zabraknie też diesli.
W gamie znajda się silniki 2.2 Diesel o mocy 180 KM i 210 KM. Pierwszy wariant będzie również dostępny z napędem tylnym.
Ten projekt deski rozdzielczej znamy juz z nowej Giulii. Największą różnicę stanowi wyższa pozycja za kierownicą.
We wnętrzu Alfy czuć sportowy styl i włoską elegancję. Do wyboru będzie kilka kolorów i wzorów tapicerek.
Pierwse pokrętło służy do obsługi systemu Alfa DNA, odpowiadającego za wybór trybów jazdy: Dynamic, Natural lub Advanced Efficient (tryb Eco).
Mocno wyprofilowane fotele powinny zapewnić odpowiednie trzymanie boczne.
Bagaznik jest pojemny - ma 525 litrów pojemności. Klapa jest otwierana i zamykana elektrycznie.
Za dopłąta auto bedzie można wyposażyć w samoblokujący się mechanizm różnicowy, który pozwala na przeniesienie większego momentu na koło o większej przyczepności tak, aby zoptymalizować napęd w każdych warunkach jazdy.
System Q4 stale monitoruje parametry, by zapewnić najlepsze rozłożenie momentu obrotowego na dwie osie, w zależności od rodzaju wykorzystania samochodu i aktualnej przyczepności do nawierzchni.
W normalnych warunkach, Stelvio z systemem Q4 zachowuje się, jak pojazd z napędem na tył: 100% momentu obrotowego przesyłanych jest na oś tylną. Po osiągnięciu granicznej wartości przyczepności kół, system w rzeczywistym czasie przekazuje 50% momentu napędowego na oś przednią.
Charakterystyczny trójkątny grill to klasyczny detal Alfy. Wyróżnikiem Stelvio są światła LED o oryginalnym kształcie.
Auto ma 468 cm długości, 216 cm szerokości i 167 cm wysokości.
Linia nadwozia, duże wloty powietrza w przednim zderzaku i dwie końcówki wydechu tworzą sportowy styl samochodu.
Do wyboru będzie 13 kolorów nadwozia i 13 wzorów aluminiowych felg. Dodatkową indywidualizację umożliwią dwa pakiety stylistyczne.
Samochód jest produkowany w zmodernizowanej fabryce FCA w Cassino (Frosinone), dedykowanej nowej generacji modeli Alfa Romeo.