Alpine A110 nawiązuje wprost do kultowego modelu A110 produkowanego w latach 1963-74, zwycięzcy wielu rajdów, w tym Monte Carlo.

Nowy A110 to 2-drzwiowe coupe z karoserią z aluminium, waży 1080 kg, auto ma długość 4198 mm. Dzięki nisko położonemu środkowi ciężkości i dobremu rozłożeniu masy (44 proc. na przód, 56 proc. na tył) auto jest bardzo zwrotne.

Pod maską Alpine pracuje 4-cylindrowy silnik 1.8 turbo o mocy 252 KM, współpracujący z 7-biegow skrzynię manualną.. Pozwala on przyspieszać A110 do „setki" w 4,5 sekundy i osiągać prędkość maksymalną 250 km/h.

Kierowca może wybrać jeden z trzech trybów jazdy: Normal, Sport i Track. W zależności od wyboru zmienia się ustawienie silnika, skrzyni biegów, układu kierowniczego, systemu stabilizacji toru jazdy ESC, a nawet dźwięk układu wydechowego.

Alpine A110 produkowane będzie we Francji, pierwsze egzemplarze trafią do klientów w Europie jesienią 2017 r., a do W. Brytanii i Japonii – w 2018 r.

Marka Alpine istniała w latach 1955-95. Początkowo jako mała prywatna firma przerabiająca samochody Renault do wyścigów. Najbardziej znany i kultowy jest model A110 – produkowany w latach 1963-74. Miał nadwozie z włókna szklanego, wyposażany był w silniki o poj. od 1,1 do 1,6 litra. W topowym wydaniu z silnikiem 1.6/138 KM od firmy Gordini osiągał prędkość 210 km/h a do „setki" przyspieszał w 6,3 s.