Według zakładanego scenariusza, połączone siły produkcyjne Fiata i Chryslera mają przynieść roczną produkcję na poziomie 6 mln samochodów do roku 2014. Według Marchionne, jest to poziom konieczny, by producent mógł funkcjonować i być konkurencyjnym na rynku.

Fiat SpA rozdzieli się na dwie części - Fiat Group Automobiles (FGA), zajmujące się samochodami osobowymi oraz Fiat Industrial SpA, którego zadaniem będzie produkcja pojazdów ciężarowych i przemysłowych.

Należąca do Chryslera marka Jeep będzie miała charakter globalny, natomiast Chrysler będzie w Europie marką siostrzaną w stosunku do Lancii. Jeśli chodzi o markę Dodge, to jedynym modelem oferowanym poza USA będzie muscle car Challenger. Z kolei Alfa Romeo powróci na rynek amerykański, gdzie uzupełni ofertę włoskiego Maserati.

Poziom produkcji samego Fiata ma wzrosnąć z obecnych 1,6 mln egzemplarzy do 2,2 mln sztuk rocznie do 2014 roku. Pomóc ma w tym rozszerzenie oferty produktowej o model Panda nowej generacji, który zadebiutuje w 2011 roku, czy SUV oparty na Dodge'u Journey. W 2012 roku wejść ma do sprzedaży auto klasy supermini, którym będzie nowe Uno, nowy kompaktowy minivan z wariantem 7-miejscowym oraz sedan wielkości Volkswagena Jetty.

W 2013 roku planowany jest debiut następcy popularnego u nas Fiata Seicento, następcy Punto Evo, a także Bravo, który ma otrzymać odmianę kombi. Nowe Bravo oparte będzie o nową platformę Compact, która po raz pierwszy została wykorzystana w Alfie Romeo Giulietta.

Połączone marki Chrysler i Lancia zaprezentują w 2011 r. 5-drzwiowego następcę małego modelu Ypsilon oraz nowego vana Grand Voyager. Rok później pojawi się nowy model klasy kompakt w odmianach hatchback, sedan i kombi, oparty o nową platformę Compact. Bazująca na Fiacie Bravo Lancia Delta produkowana będzie natomiast do końca 2013 roku. 2013 rok przyniesie ponadto dużego, luksusowego SUV-a, a Chrysler przedstawi konkurenta dla Forda Mondeo.

Plan restrukturyzacji koncernu zakłada także zakończenie jeszcze w tym roku produkcji kilku modeli, wśród których znajdą się Croma, Ulysse i Multipla.

Jeep z kolei przedstawi w tym roku nowego Grand Cherokee, a w przyszłym roku przeprowadzony zostanie face lifting modeli Wrangler, Patriot i Compass. W 2013 r. na rynek wejdzie kompaktowy SUV oraz nowy Cherokee.

Połowa całej oferty koncernu Fiat opierać się będzie na trzech platformach: Mini, Small oraz Compact. Na nich zbudowane zostaną modele począwszy od Pandy, aż po następcę Alfy Romeo 159. Na każdej z płyt podłogowych zbudowanych zostanie po siedem modeli. Obecnie średnio są to dwa modele. Ponadto bardziej powszechne będzie korzystanie ze wspólnych rozwiązań dla wielu modeli. Przykładowo, do 2014 roku Fiat opracuje cztery rodzaje systemów wentylacji i ogrzewania, które montowane będą od Pandy, aż po modele Maserati.

Oddział Fiat Powertrain zajmujący się opracowywaniem i produkcją silników zapowiedział wprowadzenie nowych jednostek napędowych i przekładni, w tym silników z technologią MultiAir, która zostanie rozszerzona na silniki Diesla. Nowa dwusprzęgłowa skrzynia biegów o kompaktowych rozmiarach jest także w przygotowaniu. Według Fiata, ta przekładnia w połączeniu z dwucylindrowym silnikiem i systemem MultiAir pozwoli na osiągnięcie emisji CO2 na poziomie zaledwie 80 g/km.

Plan zakłada, że Fiat Group Auto sprzeda w 2014 roku 2,15 mln samochodów, w tym 350 tys. Alf Romeo, 295 tys. Chryslerów i Lancii oraz 125 tys. Jeepów. W USA Fiat chce sprzedać 20 tys. modeli marki Fiat oraz 85 tys. modeli marki Alfa Romeo.