Auto Świat Wiadomości Aktualności Amerykanie uwalniają Toyotę od zarzutów

Amerykanie uwalniają Toyotę od zarzutów

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Niezależne amerykańskie ośrodki badawcze po 10 miesiącach prac opublikowały raport badań nad elektronicznym mechanizmem przyspieszenia w modelach Toyoty i Lexusa. Raport uwalnia samochody Toyoty i Lexusa od zarzutu samoczynnego przyspieszania spowodowanego elektrycznym systemem sterowania pedału gazu

Amerykanie uwalniają Toyotę od zarzutów
Auto Świat
Amerykanie uwalniają Toyotę od zarzutów

Ponad 10 miesięcy temu Departament Transportu USA zlecił dwóm niezależnym instytucjom (NHTSA – Narodowa Agencja Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego oraz NASA – Narodowa Agencja Aeronautyki i Przestrzeni Kosmicznej) badanie elektronicznego mechanizmu przyspieszenia w samochodach Toyoty. NHTSA i NASA badały elektroniczne systemy sterowania przepustnicą w Toyotach po medialnych doniesieniach o rzekomym samoczynnym przyspieszaniu pojazdów.

8 lutego 2011 roku opublikowany został obszerny raport z badań, w którym obie instytucje stwierdziły, że systemy elektryczne stosowane w Toyotach i Lexusach nie powodowały samoczynnego przyspieszenia pojazdu. Ray LaHood, sekretarz transportu USA potwierdził wyniki naukowców: „Nie istnieją przypadki niezamierzonego przyspieszania samochodów Toyota związane z elektroniką”.

Zobacz jak w teście długodystansowym poradziła sobie Toyota Land Cruiser V8Toyota, która w swych pojazdach stosuje elektroniczne sterowanie przepustnicą od 2002 roku, stwierdziła, że przeprowadzone przez nią wcześniejsze testy wykluczyły możliwość występowania zakłóceń elektronicznych, powodujących samoczynne przyspieszanie pojazdów.Po ogłoszeniu przez NHTSA, NASA i Departamentu Transportu USA raportu uwalniającego Toyotę od zarzutów o samoczynne przyspieszanie samochodów, Steve St. Angelo – Dyrektor Toyoty ds. jakości na Amerykę Północną powiedział: „Toyota z zadowoleniem przyjmuje stwierdzenia NASA i NHTSA dotyczące naszego inteligentnego systemu sterowania przepustnicą ETCS-i (Electronic Throttle Control System with intelligence).

Jesteśmy pełni uznania dla dogłębności raportu. Wierzymy, że tak rygorystyczna naukowa analiza, wykonana przez najwybitniejszych amerykańskich specjalistów wzmocni zaufanie dla bezpieczeństwa samochodów Toyota i Lexus. Mamy nadzieję, że ten ważny raport zakończy nieuzasadnione spekulacje na temat opracowanego przez Toyotę systemu ETCS-i, który został starannie zaprojektowany i przetestowany w sposób wykluczający możliwość wystąpienia w warunkach rzeczywistych przypadków samorzutnego przyspieszania pojazdu (...)”.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków