Aston Martin jest prawdziwym rekordzistą we wdrażaniu niemal wszystkich swoich studyjnych pojazdów do produkcji. V12 Vantage bazuje oczywiście na słabszym "bracie" V8. Obu aut nie można jednak ze sobą pomylić. Mocniejszy Vantage posiada niższy przedni zderzak z większymi wlotami powietrza, wentylowaną maskę, 19-calowe alufelgi o nowym wzorze, nowe elementy aerodynamiczne, przez co wydaje się szerszy oraz większy.

Silnik V8 z czterema wałkami rozrządu o mocy 380 KM i maksymalnym momencie obrotowym na poziomie 410 Nm. Motor może współpracować z 6-biegową, ręczną przekładnią Graziano lub opcjonalną, zautomatyzowaną skrzynią Sportshift. Osiągi wyglądają następująco: przyspieszenie do 100 km/h w czasie 4,8 s, a prędkość maksymalna wynosi nieco ponad 280 km/h.

Chociaż silnik V12 jest znacznie cięższy, cały pojazd waży tylko o 50 kg więcej odV8-ki. Taki wynik osiągnięto dzięki zastosowaniu materiałów, takich jak: ceramiczne hamulce, lżejsze felgi, czy opcjonalne fotele z kevlaru. Przy tym, perfekcyjnie rozłożono masę w stosunku 51:49.

12-cylindrowy silnik benzynowy o pojemności 6 litrów, wytwarza 517 KM mocy oraz 570 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Z takimi parametrami auto osiąga pierwszą "setkę" w 4,2 s, przestając przyspieszać dopiero przy 305 km/h.

Oto ceny poszczególnych modeli*:

Model Detal od EUR netto EUR Detal PLN netto PLN
V8 Vantage 139 950,00 114713,11 582 192,00 477206,56
V12 Vantage 204 500,00 167622,95 850 720,00 697311,48
DB9 197 900,00 162213,11 823 264,00 674806,56
DBS 288 200,00 236229,51 1 198 912,00 982714,75
Rapide 214 000,00 175409,84 890 240,00 729704,92

* ceny w PLN mają charakter orientacyjny i zostały obliczone przy użyciu kursu 1EUR=4,16

Aston Martin DB9 (823 264 zł)DB9 niemal przylega do nawierzchni. Cała sylwetka wygląda bardzo dynamicznie. W porównaniu do poprzednika - DB7, rozstaw osi nowego modelu jest o 149 mm dłuższy, a jej szerokość z przodu jest o 52 mm większa. DB9 jest pierwszym pojazdem marki, wykorzystującym zaawansowaną technologię spiekania aluminiowej ramy VH (Vertical Horizontal. Dzięki temu nadwozie jest bardzo lekkie (o 25 proc. lżejsze od DB7), a jednocześnie wytrzymałe i dwukrotnie sztywniejsze. W kwestiach bezpieczeństwa Aston współpracował z Volvo.

Do napędu pojazdu przewidziano wyłącznie jeden zmodyfikowany, benzynowy silnik 6.0 V12, pochodzący z modelu V12 Vanquish. Motor został stworzony przez Astona przy współpracy z ekipą Ford RVT. 48-zaworowa jednostka generuje od 2008 r. 470 KM mocy (wcześniej 450 koni) i 600 Nm maksymalnego momentu obrotowedo, z czego 80 proc. tej wartości jest dostepna juz przy 1500 obr./min.

Aston Martin DBS (1 198 912 zł)

Aston Martin DBS zastąpił produkowany w latach 2004-2007 model V12 Vanquish S. Auto powstało na platformie VH. W konstrukcji pojazdu zastosowano aluminiowe elementy podwozia oraz elementy karoserii z włókien węglowych. Dzięki temujest on o ponad 40 kg lżejszy od DB9-ki. Z zewnątrz DBS przyciąga wzrok zadziorną stylistyką. która zdradza jego możliwości.

Sercemcoupe jest zmodyfikowany, 6-litrowy silnik benzynowy V12 pochodzący z DB9, który w podkręconej wersji napędza również modele DBR9 i DBRS9. Motor jest składany ręcznie w zakładzie marki w Kolonii. Generuje on 510 KM mocy i 570 Nm maksymalnego momentu obrotowego przy 5750 obr./min.

źródło: Aston Martin