Z całą pewnością do takich modeli możemy zaliczyć A5 Coupe z sześciocylindrowym dieslem. Jednostka napędowa 3.0 TDI o mocy 218 KM i maksymalnym momencie obrotowym 400 Nm, z przekładnią automatyczną S tronic, pozwala na rozwijanie maksymalnej prędkości 250 km/h.
Jeżeli można mówić o czymś idealnym, to z całą pewnością na takie określenie zasługuje ten silnik. Pracuje cicho (nawet przy dużych obrotach), pozwala na dynamiczną jazdę, a co najważniejsze – nie jest paliwożerny. Średnie zużycie paliwa podczas naszego miejskiego testu nie przekroczyło 7 l/100 km oleju napędowego, a więc znacznie więcej niż to podaje producent (5,2 l/100 km). Dodać jednak należy, iż tym autem jeździliśmy dynamicznie, by wykorzystać jego niekwestionowane walory.
We wnętrzu A5 Coupe nie ma zbędnych elementów. Designerzy zaprojektowali to auto tak, by zarówno kierowca, jak i pasażerowie, czuli się w nim najlepiej. Szczególnie na wysoka ocenę zasługuje nowoczesna, a nawet nieco futurystyczna deska rozdzielcza, która stanowi prawdziwe centrum informacyjne. Kierowca ma do wyboru kilka możliwości zmiany wyglądu wyświetlaczy i ustawienia ich według własnych preferencji.
Przed kierowcą nie zamontowano tradycyjnych zegarów, ale zastąpiono je szerokim wyświetlaczem. Jego wygląd może być zmieniany w zależności od własnych preferencji. Może on być wypełniony dużą mapą z nawigacji satelitarnej, ale także możemy ustawić sobie dwa duże lub małe zegary. To trochę może przypominać zabawkę, ale proszę wierzyć, iż spełnia praktyczne wymagania.
Centralny wyświetlacz, występujący w tym przypadku w formie zamontowanego w górnej części deski rozdzielczej tabletu, może być wykorzystywany do nawigacji, kamery ukazującej pole przed i z tyłu samochodu, a także sygnalizowania ograniczeń podczas manewru parkowania.
Oba wyświetlacze stanowią rozwinięcie typowego komputera pokładowego. Są jednak znacznie bardziej zaawansowaną formą, która dostarcza kierowcy wszelkie niezbędne informacje.
Bogate wyposażenie wersji testowanej to m.in. reflektory w technice Matrix-Beam, pakiet systemów wspomagających kierowcę w ruchu miejskim i systemów wspomagających parkowanie, system kamer top view, podgrzewane i elektrycznie sterowane przednie fotele, system audio Bang&Olufsen, cyfrowy tuner radiowy, pakiet sportowy S-line, automatyczna 3 strefowa klimatyzacja, tempomat z ogranicznikiem prędkości, dynamiczny układ kierowniczy, 19-calowe obręcze kół z metali lekkich oraz układ regulacji tłumienia amortyzatorów.
To wszystko wycenione zostało na 301 220 zł. Dużo? Należy pamiętać, iż jest to jeden topowych modeli Audi.
Audi A5 Coupe 3.0 TDI quattro - dane techniczne
Typ silnika | 6-cylindrowy, wysokoprężny |
Moc | 218 KM |
Maksymalny moment obrotowy | 400 Nm w zakresie 1250-3750 obr./min |
Napęd | quattro |
Przekładnia | automatyczna S tronic |
Prędkośc maksymalna | 250 km/h |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 6,2 s |
Zużycie paliwa (miasto/ poza miastem/średnie | 5,2/4,7/4,8 l/100 km |
Długość | 4673 mm |
Szerokość | 1846 mm |
Wysokość | 1371 mm |