Ograniczona do 24 egzemplarzy seria specjalna „selection 24h”, powstała na bazie Audi R8 Coupé V10 plus. Jego centralnie montowany silnik V10 o pojemności 5,2 litra, rozwija moc 449 kW (610 KM) i od 0 do 100 km/h przyspiesza w zaledwie 3,2 sekundy. Prędkość maksymalna to 330 km/h. Audi R8 Coupé V10 plus jest najszybszym i jednocześnie najmocniejszym modelem seryjnym w historii koncernu z Ingolstadt. Na nowo zaprojektowany i zbudowany napęd quattro zmiennie rozdziela moc między kołami obu osi. Zawieszenie, koncepcja aerodynamiki „dociskająca” pojazd do jezdni oraz koncepcja wskaźników i obsługi w skład której wchodzi m.in. Audi virtual cockpit, inspirowane są rozwiązaniami stosowanymi w sportach motorowych. Skąd to pokrewieństwo? Druga generacja modelu R8 i samochód wyścigowy typu GT3, Audi R8 LMS, powstawały właściwie równocześnie. W wyniku ścisłej współpracy inżynierów, startujących w wyścigach kierowców oraz konstruktorów, obydwa modele mają wyraźnie lepsze osiągi.

Masa własna Audi R8 Coupé V10 plus to 1454 kilogramy. Jego multimateriałowa karoseria to zaledwie 200 kilogramów. Kombinacja aluminium i tworzywa wzmocnionego włóknem węglowym (CFRP) stosowana w Audi Space Frame, daje zupełnie nową jakość odnoszącą się do ciężaru, sztywności i zachowania pojazdu podczas zderzenia.

W skład pakiet technicznego edycji specjalnej „selection 24h” wchodzą: dynamiczny układ kierowniczy, adaptacyjny, elektromagnetyczny system kontroli zawieszenia Audi magnetic ride oraz światła laserowe Audi. Trójkolorowa karoseria o barwie podstawowej „szary Suzuka” z elementami w kolorach „czarny Mythos” i „czerwony Misano”, przywodzi na myśl zwycięskie Audi R8 LMS.

Przedni spoiler, obudowy lusterek zewnętrznych, pokrywa komory silnika, tylny spojler oraz dyfuzor, wyprodukowano z lakierowanego na wysoki błysk włókna węglowego. Z takiego samego materiału zrobino również tzw. „sideblades” pokrywające boczne wloty powietrza. Na nich umieszczono matowe logo z napisem „R8 24h”. Wyloty sportowego układu wydechowego mają czarne osłony. Również dwudziestocalowe, odlewane z aluminium dziesięcioszprychowe koła o stylistyce litery Y, pokryte są błyszczącym lakierem „czerń antracytowa”. Wnętrze pojazdu zachwyca w pełni skórzaną tapicerką w kolorze szarym Rotor. Podsufitkę pokryto alcantarą. Obszar w którym znajduje się Audi virtual cockpit oraz wyloty wentylacji wykonane są z błyszczącego CFRP. Z tego samego materiału zrobiono podświetlane listwy progowe, na których znajdziemy numery samochodów limitowanej serii - od 1 do 24. Stworzone specjalnie na potrzeby tego modelu specjalne lampki zamontowane w drzwiach, po otwarciu pojazdu wyświetlają na ulicy logo Audi R8.

Edycja specjalna Audi R8 Coupé V10 plus „selection 24h”, jest hołdem dla wielkich sukcesów Audi w wyścigach długodystansowych. Ich przykładem są zwycięstwa w 24-godzinnym wyścigu w Le Mans. Na przestrzeni minionych 15 lat, cztery pierścienie triumfowały w nim 13 razy. Pierwsze pięć z nich za sprawą prototypu R8, dawcy nazwy dla seryjnego samochodu sportowego. W roku 2009 po raz pierwszy ujrzeliśmy na torze samochód wyścigowy typu GT3: Audi R8 LMS. Od tamtej pory auto to wygrywało ponad 300 razy, między innymi w 24-godzinnym wyścigu na torze Nürburgring, w Spa-Francorchamps, Zolder i w Dubaju. Na swym koncie ma również triumf w swej klasie na torze w Daytona. W roku ubiegłym nowa generacja modelu Audi R8 LMS, debiutując w 24-godzinnym wyścigu na torze Nürburgring, od razu odniosła spektakularne zwycięstwo.

Audi R8 „selection 24h” będzie można po raz pierwszy zobaczyć w paddoku Audi podczas 24-godzinnego wyścigu na torze Nürburgring.