p { margin-bottom: 0.21cm; }
Pod maską znajdzie się 5-cylindrowy, turbodoładowany silnik 2.5 TFSI, generujący moc 340 KM i 450 Nm maksymalnego momentu obrotowego, który jest dostępny w przedziale 1600-5300 obr./min.. Napęd przenoszony będzie poprzez 7-stopniową, dwusprzęgłową skrzynię S tronic oczywiście na cztery koła (quattro). W rezultacie samochód, ważący 1575 kg, katapultuje się do 100 km/h w 4,6 s, dostarczając przy tym donośny dźwięk. Prędkość maksymalna została ograniczona elektronciznie do 250 km/h.
Kompaktowe Audi ubrano w sportowy kombinezon składający się z: nowych zderzaków wykonanych z plastiku wzmocnionego włóknem węglowym (przedni z innym grillem i dużymi wlotami powietrza, tylny z dyfuzorem i dwoma końcówkami wydechu), lusterek w srebrnym macie, nakłądek na progi, tylnego spoilera oraz 19-calowych felg aluminiowych. Utwardzone zawieszenie obniżyło nadwozie "RS-ki" o 25 mm.
Sportowego charakteru dodano również wnętru. Znalazły się w nim kubełkowe, skórzane fotele, spłaszczona u dołu kierownica i czerwone przeszycia. System informacyjny może wyświetlać cisnienie doładowania i temperaturę oleju, a także mierzyć czas okrążenia. Na zewnątrz, ani wewnątrz, nie zabrakło oczywiście znaczków "RS 3".
Audi RS 3 Sportback będzie czwartym modelem, który będzie produkowany w węgierskiej fabryce w Győr (razem z TT Roadster i Coupe oraz A3 Cabrio). Auto będzie dostępne w salonach od przyszłego roku. Ceny w Niemczech zaczynają się od 49 900 euro.