Muskularny przód, duże wloty powietrza, nisko osadzony spojler z przodu i regulowany spojler tylny – już na pierwszy rzut oka Audi TT RS daje do zrozumienia jak wielka moc kryje się pod jego opływowymi kształtami. Montowany w nim nowy, pięciocylindrowy, generuje moc 400 KM – o 60 KM więcej niż poprzednik. Moment obrotowy - 480 niutonometrów – przekazywany jest zarówno na przednie jak i na tylne koła. Kontrola trakcji zapewnia taką dystrybucję tej mocy, by przyspieszenie było maksymalne, a poślizg minimalny. Dzięki temu, wersja Coupé od 0 do 100 km/h przyspiesza w 3,7 sekundy, a Roadster w 3,9 sekundy. Żadna inna wersja Audi TT nie przyspiesza tak szybko.
Ciekawym szczegółem, na którym zatrzymuje się wzrok patrzący na tył pojazdu, są nowe światła złożone z diod organicznych OLED w trójwymiarowej stylistyce. Tego typu światła zastosowano tu po raz pierwszy w Audi produkcji seryjnej.
Duża moc silnika wymaga sztywno zestrojonego podwozia. Audi TT RS o wysokości zaledwie 1,34 m dobrze trzyma się asfaltu, a w zakręty wchodzi lekko i precyzyjnie. Bezpośrednio działający układ kierowniczy daje kierowcy poczucie jedności z jezdnią. Niezależnie od tego jak intensywnie prowadzący kręci poręczną, sportową kierownicą, głęboki fotel z wyraźnie zarysowanymi bokami skutecznie utrzymuje pozycję jego ciała. W modelu Roadster, specjalny przycisk umożliwia jazdę z otwartą przestrzenią nad głową. Po jego naciśnięciu, tkaninowy dach może się złożyć lub rozłożyć – również podczas jazdy - jeśli prędkość nie przekracza 50 km/h.
Wnętrze Audi TT RS ma wyjątkowo sportowy charakter – podkreślają to elementy wykonane z aluminium, karbonu oraz emblematy RS. Podobnie jak w Audi R8, przycisk rozrusznika umieszczono bezpośrednio na kierownicy. To inspiracja zapożyczona z samochodów czysto wyścigowych.
Dodatkowy, opcjonalny przycisk satelitarny na kierownicy umożliwia obsługę systemu wyboru dynamiki jazdy. System, zgodnie z życzeniem kierowcy, zmienia charakter prowadzenia Audi TT RS, oferując do wyboru cztery tryby jazdy – od bardzo komfortowej, po jednoznacznie dynamiczną. Wszystkie instrumenty zorientowane są na kierowcę. Cyfrowy Audi virtual cockpit z monitorem o przekątnej 12,3 cala wyświetla wszystkie ważne informacje począwszy od prędkości, na ekranie nawigacji kończąc. Co więcej, specjalny widok RS informuje o ciśnieniu powietrza w oponach, momencie obrotowym i siłach bezwładności. Po osiągnięciu granicznej liczby obrotów, sygnał wizualny informuje kierowcę o konieczności przełączenia biegu. Zmiana biegów w trybie manualnym dwusprzęgłowej skrzyni, odbywa się za pomocą manetek przy kierownicy lub dźwigni w tunelu środkowym. Jak przystało na samochód sportowy, dolne biegi mają krótkie przełożenia.
Aby zawsze być na bieżąco, kierowca może korzystać z bogatej oferty infotainment. Informacje o wolnych miejscach parkingowych, o korkach i natężeniu ruchu, sprawdzanie cen paliwa, informacje pogodowe czy wiadomości online – Audi connect daje możliwość pobierania wielu rodzajów informacji. Podczas jazdy pasażerowie mogą twittować, a system, na życzenie, czyta wiadomości na głos. Mogą też, wykorzystując swoje własne smartfony lub tablety, surfować po internecie, ponieważ samochód wyposażono w punkt dostępu do sieci Wi-Fi Hotspot. Wybrane aplikacje ze smartfonów wyświetlają się bezpośrednio na ekranie Audi virtual cockpit. Telefon komórkowy można też ładować indukcyjnie na konsoli środkowej. Jest on wtedy sprzężony z anteną samochodową i na odpowiednią komendę łączy kierowcę z wybranym rozmówcą. Praktyczne rozwiązanie: mikrofony zestawu głośnomówiącego w modelu Roadster zintegrowano z pasami bezpieczeństwa – zapewnia to najwyższą jakość dźwięku.
Galeria zdjęć
Duże wloty powietrza, pojedynczo obramowana osłona chłodnicy Singleframe z nowo zaprojektowaną kratownicą o strukturze plastra miodu i emblematem quattro, umocowany na stałe na pokrywie bagażnika spojler i dwie owalne końcówki rur wydechowych – nowe Audi TT RS Coupé i nowe Audi TT RS Roadster to ucieleśnienie potężnej mocy. Dynamiczną stylistykę podkreślają po bokach aerodynamicznie uformowane progi. Oba modele mają długość 4,19 m, szerokość 1,83 m i wysokość 1,34 m.
Sportowemu podwoziu, Audi TT RS zawdzięcza nie tylko swoja niską masę, ale również doskonałe prowadzenie. Bezpośrednio działający układ kierowniczy zapewnia dobre trzymanie się drogi i sprawia, że szybkie pokonywanie zakrętów to prawdziwa przyjemność. Za 19-calowymi felgami, a na życzenie za 20-calowymi felgami lekkiej konstrukcji przy osi przedniej, pracują wentylowane od wewnątrz, perforowane, stalowe tarcze hamulcowe. Opcjonalnie dostępne są lżejsze i wyjątkowo odporne na ścieranie tarcze ceramiczne wzmacniane włóknem węglowym. Przy osi tylnej zamontowano stalowe tarcze typu monoblok. Na życzenie, wraz z podwoziem sportowym RS, Audi oferuje adaptacyjne amortyzatory magnetic ride. W takim rozwiązaniu układ elektroniczny reguluje charakterystykę pracy amortyzatorów. Regulacja jest integralnym elementem systemu wyboru dynamiki jazdy Audi drive select.
Koncepcja obsługi i wskaźników w nowym TT RS koncentruje się na potrzebach kierowcy. Wszystkie informacje są standardowo wyświetlane na 12,3-calowym monitorze cyfrowego kokpitu Audi virtual cockpit. Kierowca ma tu możliwość wyboru jednego z trzech widoków, w tym specjalnego widoku RS, w centrum którego znajduje się obrotomierz i m.in. informacje o ciśnieniu powietrza w oponach, momencie obrotowym i siłach bezwładności. Dodatkowo, Audi virtual cockpit może pokazać specjalny sygnał wizualny informujący o osiągnięciu granicznej ilości obrotów. Po raz pierwszy w gamie samochodów typu RS, skórzana kierownica sportowa RS z manetkami, posiada obok przycisków wielofunkcyjnych dwa przyciski satelitarne, z których jeden służy do uruchamiania samochodu, a drugi do sterowania systemem wyboru dynamiki jazdy Audi drive select. Dzięki takiemu rozwiązaniu, ręce osoby prowadzącej auto spoczywają cały czas na kierownicy. Wciśnięcie przycisku na konsoli środkowej steruje klapami w układzie wydechowym, przez co reguluje brzmienia silnika.
Sportowemu podwoziu, Audi TT RS zawdzięcza nie tylko swoja niską masę, ale również doskonałe prowadzenie. Bezpośrednio działający układ kierowniczy zapewnia dobre trzymanie się drogi i sprawia, że szybkie pokonywanie zakrętów to prawdziwa przyjemność. Za 19-calowymi felgami, a na życzenie za 20-calowymi felgami lekkiej konstrukcji przy osi przedniej, pracują wentylowane od wewnątrz, perforowane, stalowe tarcze hamulcowe. Opcjonalnie dostępne są lżejsze i wyjątkowo odporne na ścieranie tarcze ceramiczne wzmacniane włóknem węglowym. Przy osi tylnej zamontowano stalowe tarcze typu monoblok. Na życzenie, wraz z podwoziem sportowym RS, Audi oferuje adaptacyjne amortyzatory magnetic ride. W takim rozwiązaniu układ elektroniczny reguluje charakterystykę pracy amortyzatorów. Regulacja jest integralnym elementem systemu wyboru dynamiki jazdy Audi drive select.
Sportowemu podwoziu, Audi TT RS zawdzięcza nie tylko swoja niską masę, ale również doskonałe prowadzenie. Bezpośrednio działający układ kierowniczy zapewnia dobre trzymanie się drogi i sprawia, że szybkie pokonywanie zakrętów to prawdziwa przyjemność. Za 19-calowymi felgami, a na życzenie za 20-calowymi felgami lekkiej konstrukcji przy osi przedniej, pracują wentylowane od wewnątrz, perforowane, stalowe tarcze hamulcowe. Opcjonalnie dostępne są lżejsze i wyjątkowo odporne na ścieranie tarcze ceramiczne wzmacniane włóknem węglowym. Przy osi tylnej zamontowano stalowe tarcze typu monoblok. Na życzenie, wraz z podwoziem sportowym RS, Audi oferuje adaptacyjne amortyzatory magnetic ride. W takim rozwiązaniu układ elektroniczny reguluje charakterystykę pracy amortyzatorów. Regulacja jest integralnym elementem systemu wyboru dynamiki jazdy Audi drive select.
Opcjonalnie, po raz pierwszy w Audi produkcji seryjnej, dostępne są światła tylne wykonane w technice Matrix OLED (OLED – ang. organic light emitting diodes, czyli diody organiczne). Dają one wyjątkowo homogeniczne i kontrastowe światło. Można je bezstopniowo regulować, nie rzuca cienia i nie wymaga stosowania reflektorów. Dlatego właśnie diody organiczne w stylistyce 3D są wydajne, lekkie i atrakcyjne wizualnie. Każde światło tylne to cztery wyjątkowo wąskie jednostki, zmniejszające się od wewnątrz do zewnątrz. Największa z nich nosi emblemat TT i logo Audi. Diodowe światła tylne i diodowe reflektory przednie, to w Audi TT RS standard. Alternatywnie, reflektory przednie zamówić można również jako inteligentnie sterowane jednostki diodowe Matrix.
Sześć razy z rzędu, międzynarodowe jury złożone z dziennikarzy motoryzacyjnych uznało silnik 2.5 TFSI za „silnik roku“ – „engine of the year“. Teraz Audi ulepszyło tę pięciocylindrową jednostkę we wszystkich obszarach – stosując zasady lekkiej konstrukcji, redukując tarcie wewnętrzne i maksymalizując generowanie siły. Wynik: turbodoładowany silnik, z niezmienionej pojemności 2480 cm3, czerpie o dobre 17 procent więcej mocy. 294 kW (400 KM) – jest teraz mocniejszy niż kiedykolwiek wcześniej. Maksymalny moment obrotowy 480 Nm dostępny jest w przedziale od 1700 do 5850 obr./min. Zapewnia on doskonały ciąg, któremu towarzyszy charakterystyczne brzmienie. Audi TT RS Coupé od 0 do 100 km/h przyspiesza w 3,7 sekundy, a Roadster w 3,9 sekundy. To osiągi porównywalne z supersportowymi bolidami. Prędkość maksymalną producent ograniczył do 250 km/h, ale na życzenie podnieść ją można aż do 280 km/h.
Muskularny przód, duże wloty powietrza, nisko osadzony spojler z przodu i regulowany spojler tylny – już na pierwszy rzut oka Audi TT RS daje do zrozumienia jak wielka moc kryje się pod jego opływowymi kształtami. Montowany w nim nowy, pięciocylindrowy, generuje moc 400 KM – o 60 KM więcej niż poprzednik. Moment obrotowy - 480 niutonometrów – przekazywany jest zarówno na przednie jak i na tylne koła. Kontrola trakcji zapewnia taką dystrybucję tej mocy, by przyspieszenie było maksymalne, a poślizg minimalny. Dzięki temu, wersja Coupé od 0 do 100 km/h przyspiesza w 3,7 sekundy, a Roadster w 3,9 sekundy. Żadna inna wersja Audi TT nie przyspiesza tak szybko.
Muskularny przód, duże wloty powietrza, nisko osadzony spojler z przodu i regulowany spojler tylny – już na pierwszy rzut oka Audi TT RS daje do zrozumienia jak wielka moc kryje się pod jego opływowymi kształtami. Montowany w nim nowy, pięciocylindrowy, generuje moc 400 KM – o 60 KM więcej niż poprzednik. Moment obrotowy - 480 niutonometrów – przekazywany jest zarówno na przednie jak i na tylne koła. Kontrola trakcji zapewnia taką dystrybucję tej mocy, by przyspieszenie było maksymalne, a poślizg minimalny. Dzięki temu, wersja Coupé od 0 do 100 km/h przyspiesza w 3,7 sekundy, a Roadster w 3,9 sekundy. Żadna inna wersja Audi TT nie przyspiesza tak szybko.
Muskularny przód, duże wloty powietrza, nisko osadzony spojler z przodu i regulowany spojler tylny – już na pierwszy rzut oka Audi TT RS daje do zrozumienia jak wielka moc kryje się pod jego opływowymi kształtami. Montowany w nim nowy, pięciocylindrowy, generuje moc 400 KM – o 60 KM więcej niż poprzednik. Moment obrotowy - 480 niutonometrów – przekazywany jest zarówno na przednie jak i na tylne koła. Kontrola trakcji zapewnia taką dystrybucję tej mocy, by przyspieszenie było maksymalne, a poślizg minimalny. Dzięki temu, wersja Coupé od 0 do 100 km/h przyspiesza w 3,7 sekundy, a Roadster w 3,9 sekundy. Żadna inna wersja Audi TT nie przyspiesza tak szybko.