Muskularny przód, duże wloty powietrza, nisko osadzony spojler z przodu i regulowany spojler tylny – już na pierwszy rzut oka Audi TT RS daje do zrozumienia jak wielka moc kryje się pod jego opływowymi kształtami. Montowany w nim nowy, pięciocylindrowy, generuje moc 400 KM – o 60 KM więcej niż poprzednik. Moment obrotowy - 480 niutonometrów – przekazywany jest zarówno na przednie jak i na tylne koła. Kontrola trakcji zapewnia taką dystrybucję tej mocy, by przyspieszenie było maksymalne, a poślizg minimalny. Dzięki temu, wersja Coupé od 0 do 100 km/h przyspiesza w 3,7 sekundy, a Roadster w 3,9 sekundy. Żadna inna wersja Audi TT nie przyspiesza tak szybko.

Ciekawym szczegółem, na którym zatrzymuje się wzrok patrzący na tył pojazdu, są nowe światła złożone z diod organicznych OLED w trójwymiarowej stylistyce. Tego typu światła zastosowano tu po raz pierwszy w Audi produkcji seryjnej.

Duża moc silnika wymaga sztywno zestrojonego podwozia. Audi TT RS o wysokości zaledwie 1,34 m dobrze trzyma się asfaltu, a w zakręty wchodzi lekko i precyzyjnie. Bezpośrednio działający układ kierowniczy daje kierowcy poczucie jedności z jezdnią. Niezależnie od tego jak intensywnie prowadzący kręci poręczną, sportową kierownicą, głęboki fotel z wyraźnie zarysowanymi bokami skutecznie utrzymuje pozycję jego ciała. W modelu Roadster, specjalny przycisk umożliwia jazdę z otwartą przestrzenią nad głową. Po jego naciśnięciu, tkaninowy dach może się złożyć lub rozłożyć – również podczas jazdy - jeśli prędkość nie przekracza 50 km/h.

Wnętrze Audi TT RS ma wyjątkowo sportowy charakter – podkreślają to elementy wykonane z aluminium, karbonu oraz emblematy RS. Podobnie jak w Audi R8, przycisk rozrusznika umieszczono bezpośrednio na kierownicy. To inspiracja zapożyczona z samochodów czysto wyścigowych.

Dodatkowy, opcjonalny przycisk satelitarny na kierownicy umożliwia obsługę systemu wyboru dynamiki jazdy. System, zgodnie z życzeniem kierowcy, zmienia charakter prowadzenia Audi TT RS, oferując do wyboru cztery tryby jazdy – od bardzo komfortowej, po jednoznacznie dynamiczną. Wszystkie instrumenty zorientowane są na kierowcę. Cyfrowy Audi virtual cockpit z monitorem o przekątnej 12,3 cala wyświetla wszystkie ważne informacje począwszy od prędkości, na ekranie nawigacji kończąc. Co więcej, specjalny widok RS informuje o ciśnieniu powietrza w oponach, momencie obrotowym i siłach bezwładności. Po osiągnięciu granicznej liczby obrotów, sygnał wizualny informuje kierowcę o konieczności przełączenia biegu. Zmiana biegów w trybie manualnym dwusprzęgłowej skrzyni, odbywa się za pomocą manetek przy kierownicy lub dźwigni w tunelu środkowym. Jak przystało na samochód sportowy, dolne biegi mają krótkie przełożenia.

Aby zawsze być na bieżąco, kierowca może korzystać z bogatej oferty infotainment. Informacje o wolnych miejscach parkingowych, o korkach i natężeniu ruchu, sprawdzanie cen paliwa, informacje pogodowe czy wiadomości online – Audi connect daje możliwość pobierania wielu rodzajów informacji. Podczas jazdy pasażerowie mogą twittować, a system, na życzenie, czyta wiadomości na głos. Mogą też, wykorzystując swoje własne smartfony lub tablety, surfować po internecie, ponieważ samochód wyposażono w punkt dostępu do sieci Wi-Fi Hotspot. Wybrane aplikacje ze smartfonów wyświetlają się bezpośrednio na ekranie Audi virtual cockpit. Telefon komórkowy można też ładować indukcyjnie na konsoli środkowej. Jest on wtedy sprzężony z anteną samochodową i na odpowiednią komendę łączy kierowcę z wybranym rozmówcą. Praktyczne rozwiązanie: mikrofony zestawu głośnomówiącego w modelu Roadster zintegrowano z pasami bezpieczeństwa – zapewnia to najwyższą jakość dźwięku.