Drugi etap rajdu składał się z sześciu odcinków specjalnych. Sołowow o Baran jechali spokojnie, kontrolując sytuację.

Do rywalizacji powrócili korzystając z systemu Superally Giandomenico Basso i Mitia Dotta (Fiat Punto Abarth S2000) oraz Corrado Fontana i Carlo Cassina (Peugeot 207 Super 2000). Obie załogi początkowo wyprzedzały Polaków, ale potem sytuacja się zmieniła. Co prawda najszybsi na drugim etapie okazali się Basso i Dotta, dzięki czemu zdobyli oni trzy punkty, ale Michał i Maciek awansowali na druga pozycję, co pozwoliło im osiągnąć dwa punkty.

Sołowow i Baran wywalczyli więc łącznie w Czechach 15 punktów, podczas gdy ich najgroźniejszy rywal - Basso - tylko trzy. Corrado Fontana powiększył swój dorobek tylko o jeden punkt.

Aktualnie w klasyfikacji Mistrzostw Europy Michał Sołowow ma 66 pkt., Giandomenico Basso - 62 pkt., Corrado Fontana - 50 pkt., Krum Donczew - 43 pkt., a Luca Betti - 31 pkt.

Druga nasza załoga, która ukończyła pierwszy etap - Grzegorz Grzyb i Przemysław Mazur (Fiat Punto Abarth S2000), wypadła z trasy i zawodów nie ukończyła. Czasy w pierwszej "dziesiątce" klasyfikacji "kręcili" natomiast regularnie Leszek Kuzaj i Craig Parry (Peugeot 207 Super 2000), którzy wystartowali dzięki systemowi Superally.

Bohaterami 39. edycji Barum Czech Rally Zlin 2009 byli Jan Kopecký i Petr Starý (Škoda Fabia S2000). Fabryczna zaloga na własnych "śmieciach" okazała się wyraźnie najlepsza, wyprzedzając o ponad minute liderów klasyfikacji IRC, Krisa Meeke i Paual Nagle (Peugeot 207 Super 2000). Trzecie miejsce, po awarii peugeota 207 Super 2000 Freddyego Loixa i Frederica Miclotte zajęli Juho Hänninen i Mikko Markkula (Skoda Fabia S2000).

Finowie byli dziś poza drogą, ale potrafili "przeskoczyć" Romana Krestę i Petra Grossa (Peugeot 207 Super 2000).

Luca Rosetti i Matteo Chiarcossi (Peugeot 207 Super 2000) przebili oponę i zakończyli rywalizacje na dziesiątym miejscu, tuż za Michałem i Maćkiem.

Na siódmej pozycji sklasyfikowani zostali Janos Toth i Robert Tagai, w wypożyczonym w peugeot Polska modelu 207 Super 2000, którym w RSMP startują Tomasz Kuchar i Daniel Dymurski. Węgrzy zresztą podkreślali, że bardzo wiele dały im wspólne testy, przeprowadzone w Polsce po rajdzie Rzeszowskim z udziałem polskiej załogi...

Wyniki Rajdu Barum

MiejsceKierowca i pilot (Samochód)Czas / strata1.Jan Kopecký i Petr Starý (Škoda Fabia S2000)2:24.21,2 godz.2.Kris Meeke i Paul Nagle (Peugeot 207 Super 2000)1.00,4 min.3.Juho Hänninen i Mikko Markkula (Skoda Fabia S2000)2.00,8 min.4.Roman Kresta i Petr Gross (Peugeot 207 Super 2000)2.10,8 min.5.Martin Prokop i Jan Tomanek (Peugeot 207 Super 2000)2.39,6 min.6.Pavel Valousek i Zdenek Hruza (Skoda Fabia S2000)4.50,4 min.7.Janos Toth i Robert Tagai (Peugeot 207 Super 2000)5.19,7 min.8.Vaclav Pech i Petr Uhel (Mitsubishi Lancer Evo IX)5.23,2 min.9.Michał Sołowow i Maciej Baran (Peugeot 207 Super 2000)5.53,2 min.10.Luca Rosetti i Matteo Chiarcossi (Peugeot 207 Super 2000)7.03,7 min.

Czołówka klasyfikacji Mistrzostw Europy

MiejsceKierowcaPunkty1.Michał Sołowow (Polska)662.Giandomenico Basso (Włochy)623.Corrado Fontana (Włochy)504.Krum Donczew (Bułgaria)435.Luca Betti (Włochy)316.Renato Travaglia (Włochy)13

Czołówka klasyfikacji IRC

MiejsceKierowcaPunkty1.Kris Meeke (Wielka Brytania)422.Jan Kopecký (Czechy)393.Giandomenico Basso (Włochy)274.Freddy Loix (Belgia)275.Juho Hänninen Finlandia)206.Nicolas Vouilloz (Francja)19