Umacnia to wiodącą rolę firmy w zakresie elektromobilności. Ten kamień milowy na drodze do nowoczesnej mobilności zostanie uczczony niecodzienną inscenizacją świetlną, która optycznie przekształci centralę BMW Group, słynny „czterocylindrowiec” na północy Monachium, w baterię. BMW Group wybrała ten symbol, aby pokazać zmiany technologiczne zachodzące w zakresie mobilności.

- „Dotrzymujemy naszych obietnic”, powiedział Harald Krüger, prezes zarządu BMW AG. „Ustawiamy świecący wykrzyknik o wysokości 99 metrów oświetlający drogę do ery mobilności elektrycznej. 100 tysięcy samochodów z napędem elektrycznym sprzedanych w jednym roku to ważny kamień milowy, jednak dla nas to tylko początek. Od chwili debiutu rynkowego BMW i3 w roku 2013 BMW Group wysłała na ulice 200 tysięcy samochodów z napędem elektrycznym. To właśnie nasze wczesne zaangażowanie w mobilność elektryczną umożliwiło dzisiejszy sukces. W roku 2025 będziemy oferować 25 modeli z napędem elektrycznym.”

Piąta generacja napędów elektrycznych i akumulatorów od 2021 roku pozwoli wyposażyć wszystkie serie modelowe w dowolny napęd dzięki skalowalnym, modułowym zestawom elektrycznym. Dla elektrycznej marki BMW i założonej jeszcze w 2011 roku firma zastrzegła już nazwy od BMW i1 do i9, a także od BMW iX1 do iX9. Już w przyszłym roku oferowane będzie BMW i8 Roadster, w roku 2019 elektryczne MINI, w roku 2020 wersja elektryczna BMW X3, a w roku 2021 der BMW iNext, które jako lider technologiczny po razu pierwszy połączy w modelu seryjnym mobilność elektryczną z jazdą autonomiczną i innowacyjnymi możliwościami komunikacji sieciowej we wnętrzu.

W roku 2013 ruszyła produkcja seryjna w pełni elektrycznego BMW i3, a jego sprzedaż rośnie z roku na rok. Ten model jest jedną z najczęściej nagradzanych koncepcji pojazdów na świecie.

Modele elektryczne cieszą się coraz większą popularnością w Europie Zachodniej i USA, gdzie ich udział w łącznej sprzedaży marki BMW osiągnął już siedem procent. W Skandynawii już co czwarte sprzedane BMW jest zelektryfikowane, a BMW i3 jest tam od roku 2016 najlepiej sprzedającym się modelem BMW. W Niemczech liczba nowych rejestracji w pełni elektrycznych i hybrydowych pojazdów BMW Group przekroczyła w tym roku po raz pierwszy 10 tysięcy.