Nowa BMW serii 6jest wielka, ale na pewno nie ociężała, a jej linia (profil) po prostu zachwyca
Przedni pas nawiązuje bezpośrednio do najnowszych propozycji (seria 5, Z4 i prototypowa "jedynka"), tyle że znak rozpoznawczy marki ("nerka" grilla) jest tu znacznie szerszy. Tył charakteryzuje ekstrawagancko (by nie rzec: zawadiacko) ukształtowana klapa bagażnika stanowiąca zarazem spoiler.
Taka forma z pewnością nie jest tuzinkowa, i do tego designu trzeba będzie się przyzwyczaić - podobnie jak w ogóle do nowych modeli BMW
Niemniej nie spowoduje to aż takich problemów jak w przypadku "siódemki". Tym bardziej że kokpit ma cechy nawiązujące do pierwszej BMW 6 - choć i pod względem rysunku ogólnego, i wyposażenia jest całkowicie w stylu obowiązującym od dwóch lat w tej firmie. Z kierownicą, o której bez wahania można powiedzieć, że jest apetyczna, i z górną częścią deski rozdzielczej uformowaną tak jak od zawsze w BMW.
Ponieważ auto należy do segmentu luksusowego, nie ma sensu się rozwodzić nad jakością materiałów i wykończenia wnętrza
Jest po prostu na najwyższym poziomie. Bardzo poprawiono łatwość obsługi auta - choć osławione pokrętło iDrive pozostało, a jego funkcje (jak i w obecnej "piątce") ograniczono tak, by ułatwiało zamiast utrudniać.
Początkowo auto będzie dostępne tylko w wersji 645Ci, czyli z silnikiem 4.4 V8 z "siódemki"
Później dojdą silniki R6 (3,0 l 231 KM i 3,5 l 272 KM), a potem - w topowej wersji M6 - V10 o mocy 500 lub 550 KM. Wersja 645 Ci ma 333 KM i 450 Nm, co zapewnia prędkość maksymalną 250 km/h i przyspieszenie do 100 km/h w czasie 5,6 s. Do wyboru trzy skrzynie 6-stopniowe: manualna, automatyczna i sekwencyjna SMG. W wyposażeniu znajdziemy wszystko to, czym zaszokowało nas ostatnio BMW 5. Aluminiowy układ jezdny z systemami stabilizacji (na życzenie także aktywny, "inteligentny" Dynamic Drive) zapewni typowe dla BMW własności jezdne, a układ kierowniczy opcjonalnie można doposażyć w układ aktywnie zmieniający przełożenie.
Auto, którego oficjalne zdjęcia BMW umieściło już na swych internetowych stronach, zostanie zaprezentowane podczas salonu IAA we Frankfurcie we wrześniu br. Ceny BMW serii 6 nie są jeszcze znane, ale zapewne zbliżone będą do cen obecnego modelu 7.
Tutaj znajdziesz więcej informacji na temat BMW serii 6: