BMW serii 6 - Mocne

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Ostatni egzemplarz poprzedniej BMW 6 zjechał z taśmy w roku 1989 i od tej pory BMW nie miało w programie 4-osobowego auta sportowego w klasie wyższej niż średnia. O ile jednak pierwsza seria 6 stanowiła "sportowy pomost" między klasą wyższą (5) a luksusową (7), zachowując zdecydowanie charakter tej pierwszej, nowa propozycja BMW dla "bogatych sportowców" jest bezdyskusyjnie autem luksusowym. A więc swego rodzaju "siódemką coupé". Trzeba przyznać, że BMW wykonało wspaniałą pracę, tworząc na tej zasadzie auto klasy Mercedesa CL. Pierwsze (jeszcze szpiegowsko-komputerowe) zdjęcia tego auta przedstawiały pojazd przytłaczająco ciężki, bodaj jeszcze masywniejszy od aktualnej serii 7. Nic dziwnego, że wśród potencjalnych klientów zapanowała konsternacja. Rzeczywistość na szczęście wygląda inaczej, ogromnie podobnie do fascynującego concept cara Z9 pokazanego na frankfurckim salonie w roku 1999.

BMW serii 6 - Mocne
Zobacz galerię (4)
Auto Świat
BMW serii 6 - Mocne

Nowa BMW serii 6jest wielka, ale na pewno nie ociężała, a jej linia (profil) po prostu zachwyca

Przedni pas nawiązuje bezpośrednio do najnowszych propozycji (seria 5, Z4 i prototypowa "jedynka"), tyle że znak rozpoznawczy marki ("nerka" grilla) jest tu znacznie szerszy. Tył charakteryzuje ekstrawagancko (by nie rzec: zawadiacko) ukształtowana klapa bagażnika stanowiąca zarazem spoiler.

Taka forma z pewnością nie jest tuzinkowa, i do tego designu trzeba będzie się przyzwyczaić - podobnie jak w ogóle do nowych modeli BMW

Niemniej nie spowoduje to aż takich problemów jak w przypadku "siódemki". Tym bardziej że kokpit ma cechy nawiązujące do pierwszej BMW 6 - choć i pod względem rysunku ogólnego, i wyposażenia jest całkowicie w stylu obowiązującym od dwóch lat w tej firmie. Z kierownicą, o której bez wahania można powiedzieć, że jest apetyczna, i z górną częścią deski rozdzielczej uformowaną tak jak od zawsze w BMW.

Ponieważ auto należy do segmentu luksusowego, nie ma sensu się rozwodzić nad jakością materiałów i wykończenia wnętrza

Jest po prostu na najwyższym poziomie. Bardzo poprawiono łatwość obsługi auta - choć osławione pokrętło iDrive pozostało, a jego funkcje (jak i w obecnej "piątce") ograniczono tak, by ułatwiało zamiast utrudniać.

Początkowo auto będzie dostępne tylko w wersji 645Ci, czyli z silnikiem 4.4 V8 z "siódemki"

Później dojdą silniki R6 (3,0 l 231 KM i 3,5 l 272 KM), a potem - w topowej wersji M6 - V10 o mocy 500 lub 550 KM. Wersja 645 Ci ma 333 KM i 450 Nm, co zapewnia prędkość maksymalną 250 km/h i przyspieszenie do 100 km/h w czasie 5,6 s. Do wyboru trzy skrzynie 6-stopniowe: manualna, automatyczna i sekwencyjna SMG. W wyposażeniu znajdziemy wszystko to, czym zaszokowało nas ostatnio BMW 5. Aluminiowy układ jezdny z systemami stabilizacji (na życzenie także aktywny, "inteligentny" Dynamic Drive) zapewni typowe dla BMW własności jezdne, a układ kierowniczy opcjonalnie można doposażyć w układ aktywnie zmieniający przełożenie.

Auto, którego oficjalne zdjęcia BMW umieściło już na swych internetowych stronach, zostanie zaprezentowane podczas salonu IAA we Frankfurcie we wrześniu br. Ceny BMW serii 6 nie są jeszcze znane, ale zapewne zbliżone będą do cen obecnego modelu 7.

Tutaj znajdziesz więcej informacji na temat BMW serii 6:

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy:
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków