Dwukrotny mistrz Polski Kia Lotos Race postanowił, że w sezonie 2015 przesiądzie się z auta do single-seatera i spróbuje sił w nowej dyscyplinie. Taką decyzję podjął po testach w Ferrari Driver Academy, gdzie złapał przysłowiowego „bakcyla”. Częstochowski zawodnik wybrał puchar Formula Renault 2.0 NEC, który jest pierwszym krokiem w świecie profesjonalnych wyścigów bolidów.

Debiutancki sezon Bartłomieja Mireckiego w pucharze Renault niestety dobiega już końca. Finałowa runda odbędzie się już w weekend 2-4 października na niemieckim torze Hockenheimring. Kierowca BM Racing Team uczestniczył we wszystkich sześciu dotychczasowych eliminacjach pucharu prezentując coraz lepsze tempo z każdym weekendem wyścigowym.

Pierwsze kroki w bolidzie Formula Renault 2.0 stawiał na legendarnym włoskim torze Monza, gdzie zajął odpowiednio 20. i 16. miejsce. Każda runda składa się bowiem z dwóch lub nawet trzech wyścigów, co pozwala rozwijać się i zdobywać doświadczenie młodym zawodnikom. Następna eliminacja została przeprowadzona na całkowicie nowym dla Bartka torze Silverstone. W Wielkiej Brytanii z przygodami ukończył wyścigi na 22. i 21. miejscu.

Plan Bartka Mireckiego na fnałową rundę – TOP 10! | 7. runda Formula Renault 2.0 NEC

Trzecia runda odbyła się w Austrii na torze Red Bull Ring. Tam po raz pierwszy Bartłomiej Mirecki dojechał do mety w pierwszej piętnastce kończąc wyścigi na miejscach 16, 15 i 14. Po półtora miesięcznej przerwie zawodnicy serialu wrócili na tor i to historyczny – Spa Francorchamps. Okropna deszczowa pogoda przeszkodziła jednak w przeprowadzaniu wyścigów zgodnie z regulaminem. Bartek został sklasyfkowany na 21. i 18. pozycji. Później przyszła pora na holenderski TT Circuit Assen i dwukrotnie 17. lokatę. Przedostania runda została rozegrana w Niemczech na torze Nürburgring (nitka Grand Prix), a częstochowianin odniósł największy jak do tej pory sukces w pucharze NEC – 14. i 11. miejsce. Jest więc o krok od realizacji planu, który założył przed rozpoczęciem sezonu – ukończenia wyścigu w TOP 10.

BM Racing Team dołoży wszelkich starań, aby 19-letni kierowca mógł cieszyć się z miejsca w pierwszej dziesiątce w fnałowej rundzie Formula Renault 2.0 NEC. Biorąc pod uwagę zerowe doświadczenie zawodnika i zespołu w obsłudze tak zaawansowanego pojazdu, a także silną konkurencję z wieloletnim stażem, jesteśmy bardzo zadowoleni z postępów jakie poczyniliśmy wspólnie z Bartkiem. W stawce ściga się blisko 30 zawodników. Zbliżenie się do czołowej dziesiątki w pierwszym sezonie startów jest dla nas olbrzymim sukcesem.

Ostatnia runda Formula Renault 2.0 NEC będzie towarzyszyć serialom wyścigowym Adac GT Masters, Adac Formel 4 i Clio Cup Central Europe. Tradycyjnie odbędzie się w weekend od piątku do niedzieli. Na koniec sezonu kierowcy będą musieli walczyć o punkty w aż trzech wyścigach!

Tor Hockenheimring zlokalizowany jest w północnych Niemczech. To jeden z najstarszych obiektów wyścigowych w Europie. Powstał w 1936 roku, a w 2001 roku przeszedł gruntowną przebudowę po interwencji Hermana Tilke. Nitka toru liczy 4,574 km i składa się trzynastu zakrętów. Bartłomiej Mirecki odrobił pracę domową i odbył na torze Hockenheimring dwudniowe testy ze swoim zespołem.

Serdecznie zapraszamy do śledzenia udziału Bartłomieja Mireckiego w ostatniej eliminacji Formula Renault 2.0 NEC 2015 i zachęcamy do kibicowania. TOP 10 jest w naszym zasięgu!

Foto: Auto Świat
Plan Bartka Mireckiego na fnałową rundę – TOP 10! | 7. runda Formula Renault 2.0 NEC

BARTŁOMIEJ MIRECKI: „Przed zbliżająca się ostatnią w tym sezonie rundą Formula Renault 2.0 NEC na torze Hockenheimring jestem nastawiony pozytywnie. Moje wyniki z każdym wyścigiem były coraz lepsze. W poprzedniej eliminacji zająłem 11. miejsce i mam nadzieję, że w fnałowej rundzie wskoczę do pierwszej dziesiątki. Przed sezonem spędziłem na torze Hockenheim dwa dni testowe, wiec jestem o „kroczek” do przodu. Piątkowe treningi rozpocznę od szukania właściwych ustawień bolidu, a nie od zapoznawania się z torem, a to już duża przewaga. Weekend w Niemczech będzie trudny, ponieważ podobnie jak na Red Bull Ringu pojedziemy aż trzy wyścigi, które wymagają znacznie więcej wysiłku fzycznego i psychicznego. Liczy się nie tylko kondycja, ale też właściwa strategia. Trzymajcie kciuki i dopingujcie mnie w fnałowej rundzie. Liczę na to, że podczas tych trzech wyścigów zaprezentuje się z jak najlepszej strony i wykonam tegoroczny plan - TOP 10! Dziękuję partnerom za wspieranie moich startów: SONAX Polska, www.RallyShop.pl - Najtańsze Akcesoria Rajdowe, Zawipol i RTG, KJK-Auto - Blacharstwo i lakiernictwo oraz Automobilklubowi Wielkopolskiemu.”

HARMONOGRAM 7. RUNDY FORMULA RENAULT 2.0 NEC 2015 (HOCKENHEIMRING)

Piątek (2 października)

Trening 1 10:45 – 11:30 Trening 2 15:40 – 16:25

Sobota (3 października)

Kwalifkacje 1 Kwalifkacje 2 Wyścig 1

10:15 – 10:35 10:40 – 11:00 16:30 – 16:55

Niedziela (4 października)

Wyścig 2 10:30 – 10:55

Wyścig 3 17:00 – 17:25

Bartłomiej Mirecki jest zawodnikiem Automobilklubu Wielkopolskiego. Partnerami BM Racing Team w Formula Renault 2.0 NEC oraz Kia Lotos Race są SONAX Polska, www.RallyShop.pl - Najtańsze Akcesoria Rajdowe, Zawipol, RTG, Kjk-Auto - blacharstwo i lakiernictwo.