Great Wall prezentuje produkcyjny miejski model Voleex C10 oraz pickupa Steed (Wingle), a także koncepcyjny model Kulla. Lokalna spółka Martin Motors po raz kolejny pokazuje model Shuanghuan Bubble, który po zmianie stylistycznej - pomimo tego że nadal przypomina Smarta ForTwo - może być już legalnie oferowany w Europie.

Najwięcej uwagi zwraca na siebie stoisko DR Automobiles, na którym włoski importer zaprezentował trzy modele Chery. Najciekawszym z nich jest DR3, czyli kompaktowy model oferowany w Chinach jako Chery Fulwin 2.

Samochód wyposażony w benzynowy silnik 1,5 o mocy 108 KM już w czerwcu 2011 roku trafi do Europy. Jego atutem mają być atrakcyjna stylistyka, korzystna cena (w Chinach około 7 800 USD), dobre wyposażenie i bezpieczeństwo. W chińskim teście zderzeniowym pojazd uzyskał 4 gwiazdki, a w punktacji całkowitej wynik 43,1 punktu, o zaledwie 0,1 mniej od Suzuki SX4. Pojazd szybko zyskuje uznanie w Kraju Środka, gdzie w rankingu satysfakcji klientów w swoim segmencie A0 uplasował się na pierwszym miejscu podium. Jedyną barierą pozostaje obecnie norma Euro 5.

Poza nim, na stoisku DR Automobiles można zobaczyć model Riich M1 EV, pierwszy elektryczny model Chery oraz sprzedawany już we Włoszech DR1, bazujący na Chery Faira NN.

Włoski importer poważnie traktuje interes z Chińczykami, co potwierdzają statystyki sprzedaży. Choć to ciąż bardzo niewiele, w okresie od stycznia do października tego roku sprzedał na rynku lokalnym 3 649 sztuk modelu DR1, tj. o 94% więcej niż w 2009 roku.

Warto podkreślić, że Chery także coraz bardziej spogląda na Turcję, która ma stać się dla niego bazą przed planowaną ekspansją w Europie. Po raz trzeci firma bierze udział na salonie motoryzacyjnym w Stambule, który odbywa się co dwa lata na przełomie listopada i grudnia. W tym roku Chery prezentuje tam aż 18 modeli.

Michał Hadyś / autochiny.pl