Chevrolet Mi-ray

Koreański oddział General Motors zaprezentował koncepcyjny model Chevroleta o nazwie Mi-ray. Prezentacja roadstera uświetnia 100-letni dorobek marki w dziedzinie projektowania aut. Nadwozie samochodu jest wykonane z włókien węglowych oraz CFRP (tworzyw sztucznych wzmacnianych włóknem węglowym). Bok rozdziela charakterystyczna, wznosząca się ku tyłowi linia ze światłami "ambientowymi", akcentującymi wyrzeźbioną sylwetkę. Zapożyczone z Monzy Le Mans, otwierające się do góry i do tyłu drzwi, zapewniają niezwykle wygodny dostęp do wnętrza. Podobnie jak sylwetka zewnętrzna, wnętrze wygląda jak zainspirowane konstrukcjami myśliwców odrzutowych. Znajdziemy tutaj mieszankę elementów ze szczotkowanego aluminium, naturalnej skóry, białej tkaniny i powierzchni przypominającej ciekły metal. Wnętrze jest chronione przez skorupę z włókien węglowych, która zapewnia wytrzymałą, ale lekką konstrukcję. Opływowa, ale w miarę sztywna, dwumiejscowa kabina otacza kierowcę i pasażera. Chociaż jej konstrukcję opracowano pod kątem kierowcy, czerpiąc inspiracje z kultowych sportowych Chevroletów, to jednak również pasażera nie pozbawiono przyjemności z jazdy. Koncepcyjny model napędzają dwa zamontowane z przodu 15-kilowatowe silniki elektryczne, zapewniające wysokie przyspieszenia i zerową emisję spalin podczas jazdy miejskiej. Silniki są zasilane przez litowo-jonowy akumulator 1,6 kWh, w którym gromadzona jest także energia odzyskiwana podczas hamowania. Napęd może być przekazywany na przednią lub tylną oś. Przy sportowym trybie jazdy Mi-ray korzysta dodatkowo z 1,5-litrowego, 4-cylindrowego silnika turbo, który napędza tylną oś. Dzięki zastosowaniu dwusprzęgłowej przekładni eliminującej przetwornik momentu, jednostka napędowa odznacza się niewielkimi rozmiarami. Przełożenia dobrano w taki sposób, aby uzyskać jak najwyższą prędkość w trybie sportowym. Z przekładnią współpracuje system start-stop.

Katalog Samochodów Auto Świat