Na salonie samochodowym w Genewie zadebiutuje w tym roku koncepcyjna Honda NSX, która prezentuje rozwiązania konstrukcyjne i techniczne przyszłych supersamochodów marki. Pojazd wyposażono w montowany centralnie silnik V6 oraz szereg nowoczesnych rozwiązań technicznych, takich jak np. innowacyjny hybrydowy układ napędowy Sport Hybrid SH-AWD (ang. Super Handling All Wheel Drive). Honda NSX pojawi się w salonach sprzedaży w ciągu najbliższych trzech lat.

Następnym dowodem na sportowe inklinacje marki jest kolejny europejski debiutant - ekscytująca Honda EV-STER, czyli tylnonapędowy, dwumiejscowy roadster z napędem elektrycznym. Pojazd ten łączy dynamikę z innowacyjną stylistyką i dobrymi parametrami ekologicznymi.

Honda NSX Foto: Onet
Honda NSX

Honda pokaże również prototyp europejskiej wersji modelu CR-V. Pojazd zapowiada stylistykę nowej, czwartej generacji europejskiej Hondy CR-V, która do sprzedaży trafi jesienią bieżącego roku. W porównaniu z poprzednią wersją, nowy CR-V zyska bardziej agresywną sylwetkę o wyraziście zarysowanych liniach oraz bardzo odważnej stylistyce przedniej części nadwozia. Zwraca uwagę kształt przedniego zderzaka, który wyciągnięto ku górze oraz płynnie zintegrowano ze strukturą przodu nadwozia, poprawiając tym samym właściwości aerodynamiczne pojazdu.

Opracowane przez Hondę silniki nowej generacji - Earth Dreams Technology - wyróżniają się dobrymi osiągami oraz są bardziej przyjazne dla środowiska. Silniki dostępne będą w gamie modeli marki Honda. W Europie jako pierwsza pojawi się wysokoprężna jednostka o pojemności 1,6 litra. Będzie to najlżejszy silnik w swojej klasie, który ma emitować poniżej 100 g/km CO2 i zapewniać idealny kompromis między zużyciem paliwa a osiągami. Na potrzeby salonu w Genewie przygotowano ekspozycję z przekrojem poprzecznym tego silnika.

Na genewskim stoisku firmy Honda można będzie również po raz pierwszy zobaczyć dwie, nowe wersje modelu Jazz. Honda Jazz Si, która pojawi się w salonach dilerskich latem 2012 roku, wyróżnia się usportowionym układem zawieszenia oraz zmianami stylistycznymi wnętrza i nadwozia. Natomiast zmodyfikowany Jazz z silnikiem o pojemności 1,2 l został wyposażony w system Idle Stop i zapewnia niższy o 3 g/km poziom emisji CO2.