Projektując ten produkt, inżynierowie Continental uwzględnili wymagania stawiane ogumieniu do pojazdów typu SUV oraz z napędem na cztery koła. CrossContact ATR zapewnia użytkownikowi m.in. bezpieczne hamowanie na różnych rodzajach nawierzchni, znakomitą trakcję i przyczepność nawet w najtrudniejszych warunkach, długie przebiegi oraz odporność na przypadkowe uszkodzenia.

W celu uzyskania dobrej przyczepności w terenie, opona została wyposażona w specjalne „zęby” pomiędzy rowkami oraz otrzymała bieżnik z dużą liczbą ukośnych lameli, które zapewniają szybkie odprowadzanie wody. Taki wzór bieżnika zapewnia lepsze własności trakcyjne oraz niezawodną przyczepność na nieutwardzonym terenie. Aby zapewnić optymalne własności na różnych nawierzchniach zastosowano także specjalną mieszankę gumową o wysokiej zawartości siliki. W rezultacie, nawet na mokrych i śliskich drogach, nowa opona do SUV-ów ma bardzo dobrą przyczepność oraz umożliwia bezpieczne hamowanie.

Przy jeździe po nierównych, kamienistych szlakach duże bloki bieżnika i trwała mieszanka gumowa zapewniają samoczynne wypychanie kamieni z rowków oraz wysoką odporność na przecięcia czy pęknięcia. Dzięki temu CrossContact ATR gwarantuje wysokie przebiegi, nawet jeśli jest regularnie wykorzystywana do jazdy terenowej.

Konstrukcja nowej opony charakteryzuje się wytrzymałymi, mocno zarysowanymi na ścianie bocznej przedłużeniami bloków bieżnika, które mają na celu ochronę przed uszkodzeniami bocznymi. Wprowadzono również żebro ochronne, chroniące felgę i oponę w przypadku kontaktu z krawężnikiem lub niebezpiecznymi przeszkodami w trudnym terenie. Ponadto, dzięki zastosowaniu małych łączników pomiędzy blokami na barkach, ograniczony został hałas generowany przez toczącą się oponę.

Nowa drogowo-terenowa opona Continental jest dostępna w 21 rozmiarach, od 15 do 20 cali, w szerokościach od 205 do 275 mm oraz z profilami pomiędzy 40 a 80.