• Cupra Formentor VZ5 w wersji BAT wyposażona została w 5-cylindrowy silnik TSI o pojemności 2,5 litra, który zapewnia 390 KM i moment obrotowy 480 Nm
  • Limitowaną edycję wyróżniają czarne, 20-calowe felgi aluminiowe, osłony lusterek z włókna węglowego, a także rury wydechowe w kolorze Cerakote
  • Na całym świecie dostępnych jest wyłącznie 500 egzemplarzy tej limitowanej wersji, z czego w Polsce będzie mogło ją kupić tylko 15 klientów

Pod maską Formentora VZ5 BAT kryje się 5-cylindrowy silnik TSI o pojemności 2,5 litra. Jednostka ta generuje moc 390 KM oraz moment obrotowy na poziomie 480 Nm.

Sportowy, nieco mroczny charakter limitowanego Formentora podkreślają czarne elementy, takie jak 20-calowe felgi aluminiowe, osłony lusterek wykonane z włókna węglowego oraz rury wydechowe w kolorze Cerakote. We wnętrzu znalazły sięsportowe fotele kubełkowe CUPBucket pokryte czarną skórą, które zwiększają wsparcie boczne kierowcy i pasażera podczas dynamicznej jazdy. Czarne jest też wykończenie wokół nawiewów oraz centralna konsola.

Cupra Formentor VZ5 BAT Foto: Seat
Cupra Formentor VZ5 BAT

Cupra Formentor BAT zwraca uwagę na Cuprę

Limitowana edycja Formentora, którego produkcja została ograniczona do 500 sztuk, nie wpłynie znacząco na słupki sprzedaży hiszpańskiej marki. Słupki, które w ubiegłym roku imponująco pięły się w górę, jasno wskazując, że podjęta kilka lat temu decyzja o stworzeniu marki Cupra była strzałem w dziesiątkę.

W ubiegłym roku SEAT S.A. osiągnął drugi najwyższy w swojej historii wynik sprzedaży. Złożyły się na niego wyniki osiągnięte przez markę Seat, ale przede wszystkim przez dynamicznie rosnącą Cuprę. Obie marki dostarczyły ponad 519 tys. samochodów (w 2022 r. było to 385,6 tys.), co oznacza wzrost o prawie 35 proc. w porównaniu do poprzedniego roku.

Czytaj więcej o CUPRA FORMENTOR

Cupra ma za sobą rekordowy rok w historii. W 2023 r. sprzedała 230,7 tys. aut, co oznacza wzrost o ponad 50 proc. w porównaniu do 2022 r. (152 900). Seat też wyraźnie wzrósł, choć nie aż tak jak Cupra (+24 proc. r./r.).