- Biletu parkingowego w warszawskiej strefie płatnego parkowania nie trzeba zostawiać za szybą samochodu, ale ZDM tłumaczy, dlaczego bilet lepiej schować do kieszeni niż wyrzucić do kosza
- Co z kierowcami, którzy postój w płatnej strefie opłacają przy użyciu aplikacji? Cześć z nich zostawia za szybą swojego auta kartki z informacją, że opłacili postój. Czy trzeba to robić?
- 3 lutego warszawska strefa płatnego parkowania została rozszerzona o kolejne ulice. Na końcu artykułu znajduje się mapa oraz wykaz wszystkich ulic objętych nakazem płatności za postój
Czy bilet parkingowy trzeba zostawiać za szybą samochodu? W warszawskiej strefie płatnego parkowania - nie. ZDM podkreśla, że bilet parkingowy warto jednak mieć przy sobie. Dlaczego? Nowe parkomaty oferują bowiem funkcję przedłużania czasu parkowania poprzez skanowanie indywidualnego kodu QR, który znajduje się na bilecie. To wygodne rozwiązanie dla tych, którzy chcieliby przedłużyć swój postój bez konieczności wracania do parkomatu.
Czy bilet parkingowy trzeba wkładać za szybę samochodu. A co z aplikacjami?
Dodatkowo, ZDM Warszawa wyjaśnia, że w strefie płatnego parkowania nie ma już wymogu oznaczania pojazdu dowodem opłacenia parkowania za pomocą aplikacji mobilnej. Wystarczy, że kontrolerzy systemu eKontroli zeskanują tablicę rejestracyjną pojazdu, aby sprawdzić, czy opłata została uiszczona. System ten jest wykorzystywany zarówno przez pojazdy z kamerami, jak i przez patrole piesze.
eKontrole w strefie płatnego parkowania
System eKontroli SPPN (Strefy Płatnego Parkowania Niestrzeżonego) działa na terenie centralnych dzielnic Warszawy, takich jak:
- Śródmieście,
- Ochota,
- Wola,
- Mokotów,
- Praga-Południe,
- Praga-Północ,
- Żoliborz.
Jak przekonuje ZDM w komunikacie, dzięki niemu, zarówno mieszkańcy, jak i osoby odwiedzające stolicę, mogą zaoszczędzić czas i uniknąć niepotrzebnego stresu związanego z parkowaniem.
Strefa płatnego parkowania w Warszawie 2025
Od 3 lutego 2025 r. strefa płatnego parkowania w Warszawie objęła obszary objęte poniższymi ulicami. Obszar I:
- aleją Prymasa Tysiąclecia – wzdłuż jezdni od strony wnętrza strefy (oś jezdni);
- ulicą Marcina Kasprzaka – wzdłuż jezdni od strony wnętrza strefy (oś jezdni);
- ulicą Juliana Konstantego Ordona – wraz z tą ulicą graniczną
- ulicą Wolską – wzdłuż jezdni od strony wnętrza strefy (oś jezdni);
- aleją Prymasa Tysiąclecia – wzdłuż jezdni od strony wnętrza strefy (oś jezdni);
- aleją Obrońców Grodna – bez tej ulicy granicznej;
- aleją Armii Krajowej – bez tej ulicy granicznej;
- mostem gen. Stefana Grota-Roweckiego – bez tego mostu;
- wzdłuż lewego brzegu Wisły, do wysokości ulicy Wilanowskiej;
- ulicą Solec – wraz z tą ulicą graniczną;
- ulicą Czerniakowską – wzdłuż jezdni od strony wnętrza strefy (oś jezdni);
- ulicą Ludwika Idzikowskiego – z tą ulicą graniczną (do ulicy Ikara);
- ulicą Ikara – wraz z tą ulicą graniczną;
- ulicą Czerniowiecką – wraz z tą ulicą graniczną;
- ulicą Cieszyńską – wraz z tą ulicą graniczną;
- ulicą Bukowińską – wraz z tą ulicą graniczną;
- ulicą Domaniewską – wraz z tą ulicą graniczną;
- ulicą Zygmunta Modzelewskiego – bez tej ulicy granicznej (do ulicy Ksawerów);
- ulicą Zygmunta Modzelewskiego – wraz z tą ulicą graniczną (od ulicy Ksawerów);
- ulicą Jana Pawła Woronicza – wraz z tą ulicą graniczną (do ulicy Wołoskiej);
- ulicą Jana Pawła Woronicza – bez tej ulicy granicznej (do ulicy Spartańskiej);
- ulicą Jana Pawła Woronicza – wraz z tą ulicą graniczną (od ulicy Spartańskiej);
- ulicą Żwirki i Wigury – wzdłuż jezdni od strony wnętrza strefy (oś jezdni);
- podstawą nasypu linii kolejowej nr 8 (od strony wnętrza strefy);
- od miejsca skrzyżowania linii kolejowych nr 8 oraz nr 47 – podstawą nasypu linii kolejowej
- nr 47 (od strony wnętrza strefy).
Obszar II:
- ulicą Stefana Starzyńskiego od prawego brzegu Wisły – wzdłuż jezdni od strony wnętrza
- strefy (oś jezdni);
- podstawą nasypu linii kolejowej nr 9 (od strony wnętrza strefy);
- ulicą Radzymińską – wraz z tą ulicą graniczną;
- ulicą Folwarczną – wraz z tą ulicą graniczną;
- torowiskiem tramwajowym od ulicy Kawęczyńskiej do ulicy Kijowskiej;
- przedłużeniem wyżej wymienionego torowiska do podstawy nasypu linii kolejowej nr 7;
- podstawą nasypu linii kolejowej nr 7 (od strony wnętrza strefy);
- ulicą Podskarbińską – wraz z tą ulicą graniczną;
- ulicą Stanisławowską – wraz tą ulica graniczną;
- ulicą Terespolską – wraz z tą ulicą graniczną;
- przedłużeniem ulicy Terespolskiej, do alei Jerzego Waszyngtona;
- aleją Jerzego Waszyngtona – wraz z tą ulicą graniczną;
- ulicą Saską – wraz z tą ulicą graniczną;
- aleją Stanów Zjednoczonych – wzdłuż jezdni od strony wnętrza strefy (oś jezdni);
- ulicą Afrykańską – wraz z tą ulicą graniczną;
- wzdłuż ulicy generała Tadeusza Bora Komorowskiego – bez tej ulicy granicznej;
- przedłużeniem ulicy generała Stanisława Skalskiego do ulicy Wał Miedzeszyński;
- prawym brzegiem Wisły do ulicy Stefana Starzyńskiego.