Premiera modelu z oznaczeniem kodowym M100, czyli Daewoo Matiz, odbyła się jesienią 1998 roku. Od tego momentu wielokrotnie zmieniało się logo i nazwy. Wśród nich wymienić można m.in. Chevrolet Joy, Pontiac Matiz, FSO Matiz. Jedna z wersji w latach 1998-2008 powstawała także na warszawskim Żeraniu. Po zakończeniu produkcji w Korei i Warszawie, auto nadal produkowane jest w Chinach i Uzbekistanie.
Chociaż powstały chińskie klony tego modelu, to jednak Baojun Yue Chi jest zmodernizowana wersją licencyjną, która na podstawie porozumienie General Motors i Wuling Automotive produkowana jest od 2003 roku. Najnowsza wersja została zmodernizowana, co dotyczy także jednostek napędowych. Są to silniki czterocylindrowe o mocy 69 KM i 86 KM , które pamiętają jeszcze czasy Daewoo. Nabywcy mają do wyboru trzy opcje wyposażenia – Superior, Dynamic i Fashion.
Wciąż na polskich drogach można spotkać Matizy, które w dobrym stanie technicznym przetrwały wiele lat. Design stworzony przez Ital Design nawet po 20 latach specjalnie się nie zestarzał. Warto wspomnieć, iż pierwsza koncepcję późniejszego Matiza zaprezentowano podczas salonu samochodowego w Turynie w 1993 roku. Koncept nazywał się...Cinquecento Lucciola.