Auto Świat Wiadomości Aktualności Dallara Stradale – z wyścigowymi korzeniami

Dallara Stradale – z wyścigowymi korzeniami

Firma Dallara Motorsports ma 45 lat doświadczenia w konstruowaniu samochodów do sportu, ale do tej pory nie stworzyła drogowego modelu. Stradale zmienia bieg historii.

Dallara Stradale – z wyścigowymi korzeniami
Zobacz galerię (5)
Dallara
Dallara Stradale – z wyścigowymi korzeniami

Gian Paolo Dallara i jego firma mają na koncie mnóstwo sukcesów w sportach motorowych. Przede wszystkim dostarcza zaawansowane podwozia do Formuły 1, IndyCar i prototypów Daytona. Dallara miał też związek z autami drogowymi takimi jak KTM X-Bow lub Maserati MC12. Jeśli nadal was do siebie nie przekonuje, to warto wspomnieć, że Bugatti Veyron i Lamborghini Miura również wykorzystują technologię opracowaną przez Gian Paolo Dallarę.

Mimo gigantycznego doświadczenia w konstruowaniu samochodów sportowych firma nigdy nie wyprodukowała własnego modelu z homologacją drogową. Nadszedł czas na zmiany. „Chciałbym myśleć, że Colin Chapman, którego podziwiam od skonstruowania genialnego Lotusa Seven, doceniłby prostotę tego samochodu” - powiedział Gian Paolo Dallara.

Dallara Stradale waży zaledwie 845 kg, dzięki zastosowaniu włókna węglowego i innych lekkich materiałów. Samochód napędzany jest silnikiem czterocylindrowym o pojemności 2.3 litra, który rozwija 400 KM. W przeciwieństwie do pozostałych włoskich podzespołów silnik wyprodukował Ford. To jednostka EcoBoost o pojemności 2.3 litra, znana np. z Focusa RS czy Mustanga, z większą sprężarką i zmodyfikowanym rozrządem. Silnik może współpracować ze skrzynią automatyczną lub też sześciobiegowym manualem. Dallara wspomniał, że model Stradale rozpędza się od 0 do 100 km/h w zaledwie 3,25 sekundy.

„Projekt jest efektem naszego doświadczenia, które zdobyliśmy w wyścigach” - mówił prezes Dallara Automobili. Widoczny na zdjęciach model to wersja bazowa. Można ją zmodyfikować i wyposażyć m.in. w przednią szybę, dach typu targa, drzwi podnoszone rodem z Mercedesa SLS i tylny spoiler dający 820 kg docisku. Opcją będą też adaptacyjne amortyzatory.

Dallara Stradale będzie produkowana przez najbliższych pięć lat, a z fabryki ma wyjechać łącznie 600 egzemplarzy. 100 już zostało sprzedanych. Cena początkowa wynosi 155 000 euro, lecz trzeba liczyć się z dodatkami. Cena wydaje się atrakcyjna, biorąc pod uwagę fakt, że kupujemy typowo-sportowy samochód zbudowany przez jedną z najbardziej doświadczonych firm w świecie motorsportu.

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków