Aktualnie sprzedawany model serii 5 zdobył serca klientów na całym świecie – pod względem sprzedaży niemal dorównał najchętniej wybieranemu BMW, czyli o rozmiar mniejszej „trójce”. Trudno się temu dziwić, bo mimo kilku lat na karku auto nadal wygląda świetnie. Prawdopodobnie dlatego Bawarczycy projektując następcę zdecydował się wyłącznie na kosmetyczne zmiany w designie nadwozia – z daleka nową „piątkę” na pierwszy rzut oka trudno odróżnić od schodzącego z rynku modelu.
Nie oznacza to jednak, że w nowej serii 5 nie zmieniło się nic poza oznaczeniem typoszeregu (w nomenklaturze BMW nowa seria 5 będzie miała oznaczenie G30). To całkowicie nowe konstrukcja zbudowane na bazie aktualnej serii 7.
Nowa „Piątka” jest o 5 cm dłuższa, ale jak twierdzą sami inżynierowie, główny nacisk przy budowie położono na dopracowanie wrażeń zza kierownicy. Dzięki zastosowaniu większej ilości aluminium i stali o wysokiej wytrzymałości „piątka” została odchudzona o ok. 100 kg względem poprzedniczki. Kolejną nowością są też tylne skrętne koła. To wszystko ma wpływ nie tylko na spalanie, ale przede wszystkim na zwinność prowadzenia.
Fani BMW z niecierpliwością już czekają na odmianę sportową M550i xDrive z silnikiem V8 o mocy 462 KM. Wiadomo już, że ma osiągać „setkę” w 4,0 s, czyli o 0,3 s szybciej niż aktualne BMW M5.
Wyścig zbrojeń trwa nie tylko wśród producentów aut, równocześnie rywalizują także producenci opon, które muszą znosić tak duże obciążenia. Premiera serii 5 na targach motoryzacyjnych w Detroit zbiegła się z prezentacją nowej opony Michelin Pilot Sport 4S, która przeznaczona jest do aut o najwyższych osiągach, m.in. modeli ze stajni BMW M czy Mercedes-AMG.
W oponie tej wykorzystano rozwiązania konstrukcyjne rodem z motorsportu.
Dzięki temu zarówno na suchej, jak i mokrej nawierzchni. Potwierdzają to jednoznacznie wyniki testów niezależnych organizacji TÜV SÜD i DEKRA według których opona zajmuje pierwsze miejsce w kluczowych dla tego segmentu obszarach: hamowaniu na suchej i mokrej nawierzchni oraz trwałości, wyprzedzając przy tym pięć wiodących opon konkurencyjnych.
MICHELIN Pilot Sport 4 S posiada najwyższy indeks prędkości (Y), dzięki czemu umożliwia jazdę przy ponad 300 km na godzinę, czyli z prędkością, jaką będzie mogło osiągać BMW 550i. .
Sprzedaż Michelin Pilot Sport 4S rozpocznie się już w styczniu br. Opona dostępna będzie w aż 34 rozmiarach (średnica od 19 do 20 cali).
Artykuł powstał we współpracy z firmą Michelin.