- Pierwszą przyczepę kempingową firma stworzyła w 1931 roku. Jako pierwsza w Niemczech
- Esprit Eighty Eight jest bardzo bogato wyposażony. W standardowym wyposażeniu uwzględniono większość opcji, które są dodatkowo płatne w innych odmianach
- Dethleffs podkreśla, że w konstrukcji nadbudowy nie zastosowano elementów drewnianych
Wiele firm lubi świętować różne rocznice. Szczególnie jednak godne uwagi są te, które wiążą się z bardzo długą historią. Dobrym przykładem jest niemiecki Dethleffs, który w przyszłym roku będzie świętować 88 rocznicę stworzenia swojej pierwszej przyczepy kempingowej. Słynne Wohnauto było też pierwszą konstrukcją w Niemczech. Powstało w 1931 roku - rok przed tym, jak Blaupunkt (Ideal Werke) skonstruował pierwsze radio samochodowe w Europie.
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideoTak długa historia zobowiązuje. Stąd tuż przed wielkimi targami kamperów w Dusseldorfie firma prezentuje model z rocznika 2019 – jubileuszową wersję o wymownej nazwie Esprit Eighty Eight. Prawdziwy kamper „all inclusive”.
Jubileuszowa wersja została wyjątkowo hojnie wyposażona. Sięgnięto bowiem po większość dodatków dostępnych zwykle za dopłatą. W standardzie jest automatyczna klimatyzacja, tempomat, światła LED i panoramiczny dach. Wewnątrz znajdziemy m.in. 22 calowy płaski telewizor z tunerem satelitarnym, markizę, zaawansowany system multimedialny, obracane fotele, łazienkę z toaletą i niewielką umywalką oraz sporym lustrem. Oczywiście nie zabrakło kuchenki gazowej oraz zlewozmywaka w kuchni i armatury wysokiej klasy. Zależnie od wersji można za to wybierać pomiędzy prysznicem a kompaktową wanną.
W standardowym wyposażeniu uwzględniono także inne praktyczne rozwiązania. Specjalną wersję poznamy także po seryjnym bagażniku na trzy rowery, aluminiowych felgach oraz mocniejszym silniku (wersja o mocy 150 KM).
Dethleffs chwali się, że model Esprit wyróżnia się podwyższoną wytrzymałością. Model wyposażono bowiem w izolowaną podwójną podłogę (przeznaczenie do użytku w warunkach zimowych). W całej konstrukcji nadbudowy nie zastosowano elementów drewnianych. A to oznacza jedno: Esprit Eighty Eight nie powinien zgnić, co podkreśla sam producent w materiałach prasowych.
Esprit Eighty Eight będzie dostępny w czterech wersjach zabudowy oraz odmianach jedno i dwupoziomowych (lokalizacja miejsc do spania). Ceny od 83 999 euro, czyli ok. 360 000 zł.
Galeria zdjęć
Specjalną wersję poznamy także po seryjnym bagażniku na trzy rowery, aluminiowych felgach oraz mocniejszym silniku (wersja o mocy 150 KM).
Zależnie od wersji można wybierać pomiędzy prysznicem a kompaktową wanną.
Oczywiście nie zabrakło kuchenki gazowej oraz zlewozmywaka w kuchni i armatury wysokiej klasy.
Wewnątrz znajdziemy m.in. 22 calowy płaski telewizor z tunerem satelitarnym
W standardzie jest automatyczna klimatyzacja, tempomat, światła LED i panoramiczny dach.
Do wyboru jest kilka konfiguracji sypialni (także z chowanym łóżkiem
Esprit Eighty Eight będzie dostępny w czterech wersjach zabudowy oraz odmianach jedno i dwupoziomowych (lokalizacja miejsc do spania). Ceny od 83 999 euro czyli ok. 360 000 zł.