• Pierwszą przyczepę kempingową firma stworzyła w 1931 roku. Jako pierwsza w Niemczech
  • Esprit Eighty Eight jest bardzo bogato wyposażony. W standardowym wyposażeniu uwzględniono większość opcji, które są dodatkowo płatne w innych odmianach
  • Dethleffs podkreśla, że w konstrukcji nadbudowy nie zastosowano elementów drewnianych

Wiele firm lubi świętować różne rocznice. Szczególnie jednak godne uwagi są te, które wiążą się z bardzo długą historią. Dobrym przykładem jest niemiecki Dethleffs, który w przyszłym roku będzie świętować 88 rocznicę stworzenia swojej pierwszej przyczepy kempingowej. Słynne Wohnauto było też pierwszą konstrukcją w Niemczech. Powstało w 1931 roku - rok przed tym, jak Blaupunkt (Ideal Werke) skonstruował pierwsze radio samochodowe w Europie.

Tak długa historia zobowiązuje. Stąd tuż przed wielkimi targami kamperów w Dusseldorfie firma prezentuje model z rocznika 2019 – jubileuszową wersję o wymownej nazwie Esprit Eighty Eight. Prawdziwy kamper „all inclusive”.

Jubileuszowa wersja została wyjątkowo hojnie wyposażona. Sięgnięto bowiem po większość dodatków dostępnych zwykle za dopłatą. W standardzie jest automatyczna klimatyzacja, tempomat, światła LED i panoramiczny dach. Wewnątrz znajdziemy m.in. 22 calowy płaski telewizor z tunerem satelitarnym, markizę, zaawansowany system multimedialny, obracane fotele, łazienkę z toaletą i niewielką umywalką oraz sporym lustrem. Oczywiście nie zabrakło kuchenki gazowej oraz zlewozmywaka w kuchni i armatury wysokiej klasy. Zależnie od wersji można za to wybierać pomiędzy prysznicem a kompaktową wanną.

{ "uuid": "e09858f3-e5e7-5518-af88-cccae50349bb", "caption": "Dethleffs Esprit Eighty Eight", "url": "http://ocdn.eu/images/pulscms/MDk7MDA_/9ba6443a2f4a085ed7b7c8a194e99c87.jpeg", "contentSources": [ { "uuid": "f500691f-7ce5-5cd0-b95f-0cf44a0ab0a0", "name": "Dethleffs;", "idref": "f500691f-7ce5-5cd0-b95f-0cf44a0ab0a0" } ], "available": { "start": "2018-10-23 00:00:00+0200" }, "copyright": { "uuid": "d7189c69-fd56-58fe-9dfa-81a10f63d9b5", "idref": "d7189c69-fd56-58fe-9dfa-81a10f63d9b5" }, "creators": [ { "idref": "3a2d0304-b1a0-45c1-ad7a-4dc8a4a1da15", "uuid": "3a2d0304-b1a0-45c1-ad7a-4dc8a4a1da15", "name": "Dethleffs" } ], "publicationId": { "type": "ocdn", "ocdn": "9ba6443a2f4a085ed7b7c8a194e99c87", "ocdnExt": "jpeg" }, "size": { "height": 1335, "width": 2000, "bytes": 427632 }, "asyncAdSlot": null } Dethleffs Esprit Eighty Eight
Dethleffs Esprit Eighty Eight

W standardowym wyposażeniu uwzględniono także inne praktyczne rozwiązania. Specjalną wersję poznamy także po seryjnym bagażniku na trzy rowery, aluminiowych felgach oraz mocniejszym silniku (wersja o mocy 150 KM).

Dethleffs chwali się, że model Esprit wyróżnia się podwyższoną wytrzymałością. Model wyposażono bowiem w izolowaną podwójną podłogę (przeznaczenie do użytku w warunkach zimowych). W całej konstrukcji nadbudowy nie zastosowano elementów drewnianych. A to oznacza jedno: Esprit Eighty Eight nie powinien zgnić, co podkreśla sam producent w materiałach prasowych.

Esprit Eighty Eight będzie dostępny w czterech wersjach  zabudowy oraz odmianach jedno i dwupoziomowych (lokalizacja miejsc do spania). Ceny od 83 999 euro, czyli ok. 360 000 zł.