Buick LaCrosse zachował swoja nazwę, ale jest to całkowicie nowy model, który wraz z SUV-em Enclave ma pomóc w przywróceniu dobrego imienia marki na rodzimym rynku. Nowość nawiązuje designem do konceptu Invicta, którego premiera odbyła się podczas salonu samochodowego w Pekinie.
Pięcioosobowy czterodrzwiowy sedan klasy średniej ma długość całkowitą 5003 mm, szerokość 1858 mm, wysokość 1497 mm. Rozstaw osi 2837 mm, rozstaw kół z przodu wynosi 1565 mm, a z tyłu 1587 mm.
Pod maską może pracować jeden z dwóch silników benzynowych. Pierwszy to 3.0 l V6 VVT DI o mocy 190 kW (255 KM przy maksymalnym momencie obrotowym 286 Nm przy 5600 obr./min. Drugi to 3.6 l V6 VVT DI o mocy 209 kW (280 KM) przy 6400 obr./min i maksymalnym momencie obrotowym 354 Nm przy 5200 obr./min. Nowy system bezpośredniego wtrysku paliwa ma w obu silnikach obniżyć o 25 proc. emisję szkodliwych spalin. Oba silniki współpracują z sześciostopniową przekładnią automatyczną Hydra-Matic 6T70.
Nowy Buick LaCrosse będzie oferowany w trzech wersjach wyposażenia. Podstawowy z oznaczeniem CX i silnikiem 3,0 l oraz napędem na przednie koła, 17-calowymi kołami. Wersja CXL ma identyczny silnik i możliwość wyboru napędu czterech kół. Wersja CXL zawiera m.in. skórzane obicia siedzeń, dwustrefowa klimatyzację automatyczną, światła mgłowe, boczne kierunkowskazy w lusterkach zewnętrznych i 18-calowe koła. Natomiast topowa wersja CXS z silnikiem 3,6 l, napędem czterech kół, ma dodatkowo podgrzewane i chłodzone siedzenia, aktywne zawieszenie i chromowane 18-calowe obręcze kół.