Duński projektant Henrik Fisker zwrócił na siebie uwagę już jako designer BMW oraz szef działu projektowego firmy Aston Martin – z tego okresu pochodzą jego projekty BMW Z8 oraz Aston Martin DB9 i V8 Vantage. W ostatnich latach przyciągał uwagę budową ekskluzywnych samochodów na bazie Mercedesa SL czy BMW serii 6. Sztandarowym produktem firmy Fisker Coachbuild będzie jednak mocne hybrydowe 4-drzwiowe coupe o nazwie Karma. Samochód w wersji seryjnej zadebiutował podczas targów NAIAS w Detroit.
Oprócz wersji sedan przedstawił się również coupe-kabriolet Sunset. Oba modele otrzymały aluminiową ramę przestrzenną i karoserię z kompozytów na bazie lawy. Układ hybrydowy Q-Drive opracowany przez Quantum Technologies pierwotnie przygotowano na potrzeby armii, ostatecznie dostarczany będzie firmie Fisker.
Podstawą układu napędowego jest 2-litrowy turbodoładowany silnik GM Ecotec o mocy 191 kW (260 KM), który służy jako generator prądu. Auto wprawiają w ruch dwie jednostki elektryczne o mocy całkowitej 300 kW (408 KM) i maksymalnym momencie obrotowym 1300 Nm. Przyśpieszenie od 0 do 96 km/h przebiega wbrew masie własnej 2070 kg w 5,8 s. Fisker Karma jest w stanie przejechać 80 km wyłącznie na prąd, załączenie silnika spalinowego zwiększa jego zasięg o 300 km przy średnim zużyciu paliwa 2,4 l/100 km.
Produkcja przebiegać będzie w fińskiej fabryce Valmet. Przewidywana produkcja powinna sięgnąć 12-16 tys samochodów rocznie, z czego dwie trzecie tworzyć będzie sedan Karma, jedna trzecia przypadnie na coupe-kabriolet Sunset. Połowa produkcji przeznaczona jest na rynek europejski. Konstrukcja auta umożliwia łatwe poszerzenie oferty o kolejne odmiany nadwoziowe na tej samej platformie, mówi się na przykład o wersji kombi.
Sprzedaż rozpocznie się w listopadzie. Obecnie Fisker przyjął już ponad 1300 zamówień. Cena w USA po zaliczeniu ulgi podatkowej wynosi 80 tys. dolarów, europejskie ceny powinny zostać zdradzone na autosalonie w Genewie.
Warto przypomnieć, że cały projekt był w zagrożeniu, gdyż producent samochodów elektrycznych Tesla oskarżył firmę Fisker z kradzieży projektów stylistycznych. Sąd jednak odrzucił to oskarżenie.