Nowy XFR zmierza do wyższych sfer klasy średniej. Jaguar chce nim przeciwstawić się niemieckiej konkurencji i dlatego topowa wersja modelu XF oferuje użytkownikom praktycznie identyczną moc jak BMW M5 i Mercedes-Benz CLS 63 AMG. Mocniejsze w tym towarzystwie jest jedynie Audi RS6.
Pod maską znalazł się nowy ośmiocylindrowy silnik benzynowy z kompresorem o pojemności skokowej 5,0 l. W porownaniu ze starszą wersją 4,2 l ma on o 23 proc. większą moc, która wynosi 380 kW przy 6000-6500 obr./min. Maksymalny moment obrotowy wynosi 625 Nm osiągany w zakresie 2500-5500 obr./min.
Przeniesienie momentu obrotowego na tylne koła odbywa się za pośrednictwem sześciostopniowej przekładni automatycznej. Czas potrzebny do uzyskania przyspieszenia od 0 do 100 km/h wynosi 4,9 sekundy, sprint do 400 metrów ze startu zatrzymanego wynosi 13,1 sekundy. Maksymalna prędkość ograniczona została do 250 km/h.Dalsze zmiany techniczne w porównaniu z wersją standardową obejmują elektronicznie sterowany dyferencjał oraz adaptacyjne zawieszenie oraz większe średnice tarcz hamulcowych. Z zewnątrz XFR wyróżnia się body kitem, który obejmuje m.in. przedni zderzak z większymi otworami wlotu powietrza, otwory wentylacyjne w pokrywie silnika, nowe lusterka zewnętrzne, tylny spoiler, cztery końcówki rury wydechowej oraz 20-calowe koła.
Jaguar XFR - porównanie z konkurentamiModelJaguar XFRAudi RS6BMW M5MercedesCLS 63 AMGSilnik5,0 V8 S/C5,0 V8 TFSI5,0 V106,2 V8Cylindry/zawory8/48/410/48/4Moc [kW/obr./min]380/6000426/6250373/7550378/6800Maksymalny moment obrotowy[Nm/obr./min]625/2500650/1500520/6100630/5200Prędkość maksymalna [km/h]250250250250Przyspieszenie 0-100 km/h [s]4,94,54,74,5Średnie zużycie paliwa [l/100 km]12,513,914,814,5