Obok tego samochodu nikt nie przejdzie obojętnie. Zgodnie z najnowsza filozofią marki, nowy Lexus LS zwraca na siebie uwagę śmiałą stylistyką nadwozia, której kluczowym elementem jest wielka osłona chłodnicy w kształcie klepsydry. Równie oryginalne są projekty deski rozdzielczej i foteli. Ich wygląd może się nam podobać bądź nie, ale Lexus z całą pewnością ma swój styl, nie naśladuje innych marek.

{ "caption": "Nowy Lexus LS", "copyright": { "idref": "d7189c69-fd56-58fe-9dfa-81a10f63d9b5", "uuid": "d7189c69-fd56-58fe-9dfa-81a10f63d9b5" }, "url": "http://ocdn.eu/images/pulscms/Zjk7MDA_/de92c464165f22ce6a8c185ad31f31f1.jpeg", "available": { "start": "2018-07-17 00:00:00+0200" }, "publicationId": { "type": "ocdn", "ocdn": "de92c464165f22ce6a8c185ad31f31f1", "ocdnExt": "jpeg" }, "size": { "bytes": 267991, "width": 1200, "height": 775 }, "uuid": "28e5970a-68da-56e4-8dc9-eafa07ff0973", "contentSources": [ { "name": "Lexus", "idref": "d6e6ee2f-d643-5063-9e9d-b742c10bd3fd", "uuid": "d6e6ee2f-d643-5063-9e9d-b742c10bd3fd" } ], "asyncAdSlot": null } Nowy Lexus LS
Nowy Lexus LS

Auto powstało na nowej, sztywnej platformie GA-L przeznaczonej dla luksusowych Lexusów (zadebiutowała w coupe LC 500). Naturalnie w przypadku LS-a ją wydłużono. Auto stało się dłuższe (5235 mm), szersze (1900 mm) i niższe (1450 mm). Rozstaw osi zwiększył się aż o 35 mm w porównaniu z wydłużoną wersją dotychczasowej generacji Lexusa LS – wynosi 3125 mm.

Dzięki temu jeszcze większe stało się wnętrze pojazdu przy jednoczesnym spadku jego masy - o ponad 90 kg w porównaniu do poprzednika. Na pokładzie limuzyny znajdziemy najnowsze rozwiązania marki z zakresu multimediów czy systemów wspomagających. Z takiego auta żal będzie wysiadać, długa podróż będzie w nim odpoczynkiem.

{ "caption": "Nowy Lexus LS", "copyright": { "idref": "d7189c69-fd56-58fe-9dfa-81a10f63d9b5", "uuid": "d7189c69-fd56-58fe-9dfa-81a10f63d9b5" }, "url": "http://ocdn.eu/images/pulscms/NzM7MDA_/9b1f608720d799476ef47320c227f004.jpeg", "available": { "start": "2018-07-17 00:00:00+0200" }, "publicationId": { "type": "ocdn", "ocdn": "9b1f608720d799476ef47320c227f004", "ocdnExt": "jpeg" }, "size": { "bytes": 709223, "width": 1200, "height": 849 }, "uuid": "09c23094-2e5c-5218-94c1-745c3a3b8b0b", "contentSources": [ { "name": "Lexus", "idref": "d6e6ee2f-d643-5063-9e9d-b742c10bd3fd", "uuid": "d6e6ee2f-d643-5063-9e9d-b742c10bd3fd" } ], "asyncAdSlot": null } Nowy Lexus LS
Nowy Lexus LS

W nowym Lexusie LS debiutuje benzynowy silnik V6 z podwójnym turbodoładowaniem. Motor o pojemności 3,5 litra generuje 415 KM mocy i 600 Nm momentu obrotowego – znacznie więcej niż V8 obecnego LS-a. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi zaledwie 4,5 sekundy (w wersji z napędem 4x4). Z silnikiem współpracuje aż 10-stopniowa skrzynia biegów. Jest to tradycyjna, automatyczna skrzynia z przekładnią hydrokinetyczną, jednak o czasach przełączania konkurujących z osiąganymi w układach dwusprzęgłowych (duża rozpiętość przełożeń realizowana przez dziesięć gęsto zestopniowanych biegów). Twórcy Lexusa podkreślają również, iż znacznie poprawiło się prowadzenie samochodu.

Lexus LS zadebiutował w 1989 roku rozpoczynając rywalizację z luksusowymi limuzynami europejskich marek. 28 lat później Japończycy wprowadzają piątą odsłonę swojego reprezentacyjnego modelu, również podczas targów motoryzacyjnych w Detroit. Czas pokaże czy będzie ona powodem kolejnej rewolucji w tym segmencie. Nowy LS trafi do sprzedaży w USA pod koniec 2017 roku. Data europejskiej premiery nie została jeszcze ogłoszona.