Jeszcze trzy lata temu producenci prezentujący się na salonie w De-troit nie mieli zbytnio zadowolonych min – rynek w Stanach dołował, a „wielka trójka” była na skraju bankructwa. Dziś o tamtym okresie nikt już nie pamięta i firmy, nie tylko amerykańskie, z optymizmem patrzą w przyszłość.
Widać jednak wyraźnie, że zmienia się podejście do biznesu. Choć duże pikapy w 2011 roku nadal stanowiły większość samochodowego rynku (5,9 mln sztuk z 11,6 mln wszystkich aut osobowych), to jednak Ameryka nigdy dotąd nie była tak otwarta na Europę, globalne myślenie i – co najważniejsze – globalne modele. Dlatego właśnie tam Ford zdecydował się zaprezentować nową generację Mondeo – auta, które na rynkach Ameryki Północnej będzie sprzedawane jako Fusion.
Samochód to kolejny model światowy po kompaktowym Focusie – niemalże identyczne konstrukcyjnie auto trafi na wszystkie rynki Forda. Nowy Fusion to nie lada wyzwanie dla amerykańskiego Forda, bo obok pikapa F-150 auto stanowi trzon oferty, a w takim przypadku jakiekolwiek nieudane eksperymenty mogą kosztować firmę bardzo wiele. Pojazd mierzy 4,87 m długości, a rozstaw osi to 2,85 m. Przy takich wymiarach bagażnik wydaje się raczej mały –436 l.
Linia nadwozia i przód z gigantycznym grillem przypominają stylistykę koncepcyjnego Evosa, ale patrząc na auto z boku nie sposób nie zauważyć podobieństw z obecną generacją auta – czyżby Ford tak bardzo zapatrzył się na VW Passata, który z generacji na generację coraz mniej się zmienia?
Pod maską Mondeo/Fusiona znajdą się wyłącznie motory 4-cylindrowe. Jednostki benzynowe mają moc od 170 do 237 KM. W Europie nowe Mondeo pojawi się na początku 2013 roku.
Galeria zdjęć
Lexus LF-LC Firma córka Toyoty pokazuje studyjne coupé z hybrydowym systemem napędowym. Produkcyjny model zostanie zaprezentowany dopiero za dwa lata
Chrysler 200 Super S Nadworny tuner Chryslera – Mopar – przygotował wyglądającą bardziej bojowo wersję „dwusetki”. Zarówno silnik 2.4, jak i 3.6 są bez zmian
Dodge Dart Kompaktowy model należącej do Fiata marki został zbudowany na Alfie Romeo Giulietcie. Pod maską znajdziemy m.in. doładowany silnik 1.4 Multiair oraz dwa inne motory benzynowe: 2.0/160 i 2.4/184 KM. Początkowo do przeniesienia napędu posłużą 6-biegowe skrzynie manualna i dwusprzęgłowa, a pod koniec 2013 – także 9-stopniowy „automat”
Detroit Auto Show 2012: Europa podbija amerykę
Mercedes SL Dzięki szerokiemu zastosowaniu aluminium i magnezu auto jest o 140 kg lżejsze od poprzednika. W USA będzie sprzedawane początkowo tylko z V8
Cadillac ATS Konkurent dla niemieckiej klasy premium. Cadillac stawia na lekkie materiały i nowy system obsługi urządzeń pokładowych