Nowym, podstawowym napędem Chargera będzie benzynowa „V6-tka” o pojemności 3,6 l, dysponująca mocą 218 kW/296 KM i 350 Nm momentu obrotowego. Prawdziwym muscle-carem Charger jest jednak dopiero z klasyczną „V8-ką” z hemisferycznymi komorami spalania, która z pojemności 5,7 l czerpie moc 267 kW/375 KM.
Klienci, którzy chcą, aby ich Charger przy sprincie ze startu nie zostawiał za sobą smug dymu i nie miał problemów z trakcją, mogą zamówić wersję z napędem na cztery koła. Samochód z ośmiocylindrowym silnikiem do 100 km/h rozpędza się w czasie poniżej 6 s. W planach jest jeszcze mocniejsza wersja oznaczana skrótem SRT.
Odnowiony Charger, tak jak dotychczas, zwraca na siebie uwagę masywną sylwetką. Elementem, który najbardziej rzuca się w oczy jest grill w kształcie trapezu, przedzielony charakterystycznym krzyżem, który teraz ustawiono bardziej pionowo. Tył pojazdu zdobi pas świateł w technologii LED, który ma nawiązywać do modelu z lat 60-tych. Klamki tylnych drzwi zamontowano wyżej od przednich – ma to podkreślać linię nadwozia w stylu coupe.
Zmianą poddano również wnętrze Chargera. Szczególną uwagę poświęcono użytym materiałom oraz wykończeniu. Na liście opcji pojawił się tempomat z radarem odległości, system monitorowania martwego pola w lusterkach bocznych oraz kamera cofania.
Ceny odnowionego Chargera na rynku amerykańskim rozpoczynają się od 26 tys. dolarów (ok. 75 tys. zł).
Galeria zdjęć
Dodge Charger 2011
Dodge Charger 2011
Dodge Charger 2011
Dodge Charger 2011